Bir motosikletli olarak elbet trafikte ekstra bir dikkat sarf etmem gerekiyor her seferinde. Çünkü motosikletliye saygı ve sevginin en minimum düzeyde olduğu ülkelerden birinde yaşıyoruz malesef. Motosikletli hala bir araç olarak görülmüyor, yol verilmiyor, görmezden gelinip sıkıştırılıyor vs.
Özellikle Reno 12, Şahin, Doğan, Kartal gibi araçlardan katiyetle uzak durmak gerek. Nedense bu tip araçları kullananların 4'te 3'ü maganda gibi hareket ediyor. Hani "serseri motorcular" denen tipler vardır ya, bunlar da 4 tekerin serserileri işte. Şahin, Doğan artık bu yüzden nefret edilen markalar oldu ne yazık ki.. Bütçesi dolayısıyla 5-6 milyar verip alıp, insan gibi kullananlar başımızın tacı tabii, ama tipik Beyaz Şahinliler resmen birer mide bulantısı sebebi.
Bayanlar işin başka bir boyutu.. Kaza yapmayıp yaptıran varlıklar olduklarına katılıyorum. Viraj başlamadan 300 metre önce fren yaparlar, akan trafikte 50 km hızla giderler, şerit değiştirmeleri gereken yerde kurallar nedeniyle değiştirmezler vs.. Yalnız motorlular için sorun teşkil etmiyorlar bence. En azından ben sorun yaşamadım kendileriyle. Çünkü ne yapacakları belli, yavaş gidiyorlar, ani hareketlerden kaçınıyorlar ve belli bir çizgi üzerinde gitmeye özen gösteriyorlar. Biz de ona göre hareket ediyoruz. Bu nedenle bayanlarımızdan memnunum.
2 yorum:
bugüne kadar hiç bir bayanı şeridi ortalayıpta düz gittiğini görmedim. şerit içinde önce sağa sonra sola kaymalar var hep. bide bayanlar için eğer otomatik kullanmıyorsa -ki azınlıkta manuel kullananlar- debriyaj balatasının a.ına koyuyolar birader.
Beyaz Şahin'in günümüz versiyonu da Doblo tipi araçlardır. Normalde iş için geliştirilen bu araçları tavanı yüksek, bagajı geniş gibi gerekçelerle alan yurdum insanı maalesef bugünlerde sokaklarda 10-15 yıl öncesinin beyaz Şahin'leri hvasını da estirmekte. Özellikle tampon ve far çevresindeki nikelaj miktarı arttıkça bu araçların sürücülerini magandalıklarının da aynı oranda arttığını tespit etmiş bulunmaktayım.
Yorum Gönder