30 Temmuz 2008 Çarşamba

Biz eskiden... #4

Kaygısızlar


Gerçek bir efsaneydi o. Zaten çoğu kişi izlemiştir az çok. Müthiş derecede anlamsız, saçma ama güldüren espriler, nefis karakterler... Hayatımda izlediğim en komik Türk dizisidir. Açık ara.

36 çocuk, 3 karısıyla Memnun, psikopat mafya Kültigin (nitekim kendisi idolümdür) ve onun avanak adamları, salak Eleman ve sevdiceği Burcu (Kültigin'in kardeşi), Berber İsmail, Amerika düşkünü patron, ev sahibi Hacı Gaffur ve diğer tamamlayıcı roller... Hepsi müthiş yerleştirilmiş ve gerçekten çok eğlenceli roller biçilmiş karakterlerdi.

Bu kadar saçma espriler olup da bu kadar güldüğüm bir dizi, film veya program yoktur. Öyle gerizekalı sitkomlar gibi zorla gülme efekti falan da yoktur ayrıca.. Bu dizinin esas kategorisi komedi değil de, "absürd komedi" olmalıdır. Ve Türkiye'nin belki de ilk ve tek absürd komedi dizisidir.

Zaman zaman da Dizi TV, D Plus gibi tuhaf kanallarda veriliyordu. Ama uyduda ikisi de kalmadı artık malesef. Geçen yaz boyunca hergün sabaha karşı 5'te veriyordu D Plus. Ben de her sabah uyumaz, 5'e kadar bekler ve izlerdim diziyi. Sonra D-Smat'a geçti kanal. Hala da öyle. Şu an veriyorlar mı bilemiyorum tabii. YouTube'a falan "Kaygısızlar" yazıp, çıkan bütün videoları tek tek izleyin.

Birkaç örnek:

* * *

Biz Eskiden... Arşiv: #3 | #2 | #1

8 yorum:

CaRtMaNtR dedi ki...

Ayrıca belkide 8-10 defa yeniden başlayan bir dizide olsa benim favori dönemim starda yayınlanan 90ların başındaki dönemi. Hani Yeni Türkü'nün Cevriye hanımı yada Arnold'un hamile halinin olduğu dönemlerdeki bölümler olağan üstüydü.

- Hey Taksi
- Hey Yolcu

torres dedi ki...

Müthiş bir diziydi,sıkı takipçilerindendik.Eheh,hatta Samsun'da bir yerel kanal veriyordu,orada bile izliyordum ama son 6-7 aydır bir haber alamadım,izlemedim.Muhtemelen onlarda yayınlamazlar daha,D-Smart'da bir bakmak lazım.

organic soap dedi ki...

güzeldi iyiydi hoştu da,,bir demet tiyatro yahu..
o da olmadı tatlı hayat,ekmek teknesi.

ve tabi ki volkanlı selinli dönemiyle avrupa yakası.

efsane olanlar bunlardır diyorum eheh.
midyat seyfo,alaycı bi şekilde gülün..

Kaan Mert dedi ki...

kültigin ve adamları gece araba soymak için dolaşırlar:
k- şu feneri ver bakiym.
(fenerin düğmesine basar ama fener yanmaz.)
k- ne lan bu fenerin hali?
a- abi valla defans iyide orta saha kötü biraz.
k- onu mu diyom lan? bu fener niye yanmıyo?
a- abi belki de piller kesilmiştir, birazdan gelir.

Ne diziydi hakikaten yahu. Esprileri falan enfesti. Cnbc-e'de olsa daha elde tutulurdu :P

Bir de şu vardı ilk bölümde İstanbul'a Gar'dan giriş yaparlar
Memnun: Sıkı dur İstanbul, biz geldik
Vatandaş'ın biri: Bi siz eksiktiniz :D

Çağlar dedi ki...

@tugay,
Bir Demet Tiyatro da müthiş bir efsanedir tabii, onu da yazarız.

Adsız dedi ki...

hhahah yine muazzam bir parmak basma olayı :)

Adsız dedi ki...

havalı hayriye miydi neydi yollu bir kadın vardı. onun terbiye ile olan muabbetleri de süperdi :D

Sheed dedi ki...

abi espriler çok güldürmezdi beni de bi kültigin, bi eleman türk televizyonlarının kült karakterleridir gözümde.. değeri de hiçbi zaman verilmemiştir bu arkadaşların.. kültigin takılıyor gerçi bi yerlerde galiba :(

bi de geçen "çarli"deki afakan'ı gördüm istiklal'de.. bu arkadaş da bence iyi oyuncuydu her şeyden önce.. siyad'da ödül falan da vermişlerdi en son ama yine de hak ettiği ilgiyi göremeyenlerdendir.. benim için türk dizilerinde güldürü öğesi olabilen tek karakterken, bi anda "küçük kıyamet" filminde oha derecesinde bi oyunculukla almıştı aklımı..