7 Eylül 2010 Salı

"Yamaha'da böyleyse, Ducati'de olsa ohooo"


Moto GP takip edip, Rossi hayranı olanların büyük çoğunluğu eminim yukardaki cümlenin benzerlerini telaffuz etmiştir, ben de dahil. Tüm zamanların en iyisi Valentino Rossi'nin, pistlerde tokatlamadığı pilot, marka kalmadı. Rossi muhteşem viraj kabiliyeti olan, inanılmaz hırslı ve cesur bir adam. Bu nedenle de tüm avantajını, esas kabiliyet gerektiren virajlarda sağlıyor, tüm geçişlerini virajlarda yapıyor. Ducati'den Stoner'la kapıştığı dönemlerde bu muhabbet sıkça yapıldı. V4 silindir motor kullanan Ducati'nin düzlükteki hızlanışı, sıra 4 silindir olan Yamaha'ya göre gözle görülür derecede iyi olduğundan, Rossi, virajlardan avantajlı çıktığı düzlüklerde tüm avantajını kaybediyordu. Gerçi son dönemde Yamaha, yaptığı yeniliklerle bu açığını biraz kapattı ama yine de Stoner'a geçildiği yarışların çoğunda esas sebep bu oluyordu.

Ve sonunda merakla beklediğimiz şeyi görebileceğiz. Hayaller gerçek oldu, Rossi artık Ducati'de. Gerçi açıklanalı çok oldu ama, dün üzücü ölümlü kazadan bahsetmişken yeni aklıma geldi. Rossi'nin şimdi ne yapacağı büyük merak konusuyken, artık böyle bir değişim bence de gerekiyordu. Normal sıra silindirli motorla, V silindirli motorların kullanım karakteristiği tamamen farklıdır, bizzat tecrübeyle sabit, yani Rossi daha torklu makineye geçti diye direkt uçacak diye düşünmek çok çok yanlış, uzun bir uyum süreci olabilir, hatta gelecek sezon başarı gelmezse normal karşılanmalıdır. Fakat Rossi'nin çok çalışarak ve ekibini sürekli 'development feedback'leriyle besleyerek (Yamaha'da olduğu gibi), bunun da üstesinden geleceğini ve başarılı olacağını düşünüyorum.

Yapıştır Doktor!

5 yorum:

Major dedi ki...

ulan çağlar bir sporda da underdog destekle. nedir hep bu en tepedeki adamların peşinden gitme olayı.. kobe, schumacher, federer, rossi.. =)

Çağlar dedi ki...

Doğru diyosun ama bu adamların hepsini taa çocukluklarından beri izliyorum neredeyse. Kobe ve Lakers'ı daha bir şey yapamadıkları 98 yılından beri tutuyorum, Rossi'yi 17 yaşında ilk geldiği sezondan beri tutuyorum. Schumi ve Fedex konusunda ise bir şey diyemiyorum. Sanırım evet, tepedeki adamların peşindeyim. Ama kötü bir huy olduğunu sanmıyorum :)

Sheed dedi ki...

başlıktaki cümleyi ben de sarfetmişimdir içten içe heralde.. bu sene pek bakamadım, doktor da bozuktu galiba.. yalnız yenilerden ben spies'i çok beğendim, cevval çocuk.. ne dersin çafi?

Çağlar dedi ki...

Aynen sıkı çocuk. Yalnız ben Lorenzo denen çocuğun önümüzdeki yılları domine edeceğini düşünüyorum.

Sheed dedi ki...

lorenzo ne zamandır gümbür gümbür geliyor canım zaten, o artık oldu.. ama spies'in yeteneğini bu sene fark ettim ben..