25 Eylül 2014 Perşembe

"Vampirli film"


Hayatımda izlediğim en özgün/orijinal filmlerden birinden bahsetmek istiyorum. Her hafta bir sürü film izliyorum ve bunların çok azını Twitter'a yazıyorum, son zamanda ise neredeyse hiç birini buraya yazmıyorum. Ama bunu ikisine de yazmak zorundayım.

Bu arada filmi bu kadar geç izlediğimi fark ettiğim için kendimden utanıyorum. Muhtemelen sıkı sinemacıların çoğu izlemiştir filmi. İzlemiş olanlar "öküze bak daha yeni izlemiş, burada hava yapıyor" demesin lütfen :( Ben izlemeyenler için öneri, izleyenler için de mini bir yorum bırakmış olayım.


Şöyle başlayayım.. Film için şöyle efsane, böyle inanılmaz, izleyince dağılacaksınız falan diyemem. Çünkü her şeyiyle özel ve tuhaf bir film. Tuhaflığı iyi anlamda. Bir kere bomba olaylar, hareket, nefessiz izlenen bir film değil. Son derece, baya baya durağan giden bir film. Ama ben de çok ağır filmleri sevmememe rağmen bayıldım.

Film vampirleri konu alıyor. Ama "vampir filmi" diyebilir miyiz, emin değilim. Diyebiliyorsak, hayatımda izlediğim en iyi vampir filmi olduğunu çok rahat söyleyebilirim. Ama hayatınızda izleyebileceğiniz en farklı vampir filmi. Öyle ısırma, kovalamaca, intikam, sarımsak, haç, ısırılınca vampire dönüşen insanlar yok. Net bir konu yok, net bir başlangıç yok, net bir son yok, net bir mesaj da yok. Ne var peki? Bir kaç tane vampirin insanlar arasındaki mütevazı, olaylardan uzak ve sakin yaşantısı, mistik bir hava, biraz aşk, çok özgün bir senaryo ve muhteşem oyunculuklar var. Tüm olan bu. Bir de enfes müzikler var. Sanat var. Sanatın müziklerle alakası yok yalnız. Müziksiz bir film olsaydı da bu kelimeyi kullanacaktım.

Benim izledikten sonra çok beğenip de tekrar tekrar açıp izlediğim film sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Zaten bunların önemli kısmını Death Proof, Pulp Fiction gibi QT filmleri oluşturuyor. Bugünden itibaren bu film de o listeye girdi. Hatta en kısa sürede dolaba bir kaç bira stoklayıp, keyif yaparak filmi tekrar izlemeyi düşünüyorum.

Hiç yorum yok: