21 Eylül 2016 Çarşamba

Tom "fucking" Hardy


Legend filmi çok uzun süredir listemde, hatta bilgisayarımdaydı. Sıra gelmemişti. Geçen gün nihayet izlemeye karar verdim ve 13 GB'lık hakiki bluray olan filmi izlemeye başladım. Ve film beni ilk dakikasından itibaren içine almaya başladı.

Çok etkileyici bir senaryosu yok, hatta bolca hikaye kopukluğu bile var. Pek sürpriz yok, aksiyon çok sınırlı, tempo sorunu var. Peki neydi beni çeken? 1960'ların Londra atmosferi harikaydı bir kere. Kıyafetler müthişti. Ağır Doğu Londra aksanını ve küfürleri ağzımdan sular akıtarak dinledim film boyunca. Filmde geçen gangsterlik olayı da klişelerden uzak ve eğlenceli bir şekilde anlatılıyor.


Ve tabii Tom Hardy.. Çok iyi filmlerini, oyunculuklarını izledik ama burada başka bir düzeye ulaşmış. En iyi filmi değil tabii ki ama bence oyunculuk olarak zirvesi. Kray kardeşleri, daha doğrusu ikizleri tek başına canlandırıyor. Ben ikisini de Hardy'nin canlandırdığından 20. dakikada falan şüphelendim ve bakınca gerçekten de öyle olduğunu anladım. Ki gerçekten enfes. Hipnotize etkili İngiliz aksanı, tavırları, sürekli giydiği takım elbisesi ve karizmasıyla filmi baştan sonra -abartısız- tek başına götürüyor.

Film, derin yan karakterler, vurucu bir senaryo ve daha çarpıcı bir final ile 8-8.5 puanlık bir film olabilirmiş rahatlıkla. Ama o fırsat tepilmiş. Filmden Tom Hardy efsanesini çıkardığınızda zaten geriye pek bir şey kalmıyor. Ama sırf onun için bir kez daha bile izleyebilirim. O derece.


Hiç yorum yok: