10 Ağustos 2016 Çarşamba

WTF?


İzlerken ve özellikle de bittiğinde "hassiktir bu neydi şimdi?" dediğiniz filmler vardır. Buna uygun aklıma gelen en meşhur örnek David Lycnh piskopatının Mullholland Drive'ı. Tarz olarak aynı diyemem ama nasıl aktığını, nelerin anlatılmak istendiğini tam olarak anlayamadığınız, anlatılmak istenenin aşırı derecede marjinal şekilde anlatıldığı ender filmlerden biriydi. O tür filmler genelde "mindfuck" olarak adlandırılır, konunun ne olduğu bile tam olarak belli değildir. Bu filmde farklı olarak konu belli. Hatta biraz klişe bir konu. Ama ilerleyiş ve anlatım, ayrıca anlatımdaki "ofansiflik" çok acayip. Ofansiflikten kasıt nedir? Vallahi filmde şiddet, çıplaklık, vahşet, hatta pedofili ve nekrofiliye kadar her türlü iğrençlik var.


Filmin odağında, baş döndürücü derecede güzel olan 16 yaşındaki taşralı Jesse* var. Los Angeles'a gelerek model olmak ve güzelliğiyle para kazanmak istiyor. Sonra bu güzelliğini çekemeyen rakiplerine, moda ve modellik dünyasının inceliklerine ve taşralı kızımızın şöhretle birlikte gelen ani değişimine parmak atıyor film. Konu açık, net ve hatta klişe. Ama film pek öyle değil. Konu sıradan olunca, filmi son derece marjinal hale getirmek, görüntü yönetmeninin sapkınlığına kalıyor.

Biraz ağır ilerliyor, ama değişik şeyler izlemeyi seviyorsanız ve bittiğinde "bu neydi ki şimdi?" demek hoşunuza gidiyorsa seveceğinize eminim. Biraz Mulholland Drive, biraz Black Swan, biraz Fight Club, biraz Drive, biraz Parfume.. Tüm bu filmlerden ufak ufak tarz sıçramaları hissettim ben. Ve notum gayet olumlu.


* Daha önce Jennifer Lawrance ile ilgili meşhur ön görümü blogun emektar okuyucuları hatırlayacaktır. Benzer bir tahmini, filmin baş rolü Elle Fanning için yapıyorum. 98 doğumlu bu körpe kızımızın Jennifer ablası kadar olmasa bile önemli yerlere geleceğini hissediyorum. Güzellik olarak Lawrance'dan çok önde bana kalırsa. Oyunculuk olarak da bu filmde sergilediği rolü çok başarılı buldum, potansiyeli yüksek. Adından sıkça söz ettireceğinden eminim.

Hiç yorum yok: