3 Mart 2017 Cuma

Algıda detaycılık

IMDb: 7,7 / ÇYDb: 8,0

Cinemaximum hazretlerinin gösterime sokma zahmetinde bulunmadığı, İzmir'de sadece tek bir özel sinemada (Karaca) vizyona giren Paterson'ı izleyebildim dün akşam. Bir çok kişinin ağır, sıkıcı, hatta anlamsız bulabileceği ama bence son derece özel bir film olmuş. Fazlasıyla sade, sakin ve bir o kadar da çarpıcı bir anlatım. Yalnızca filmde cereyan eden şeylere, ne olacağına odaklanmak yanlış. Filmdeki detaylar algıya dokunuyor sık sık.

Bazı filmleri iki kez izleme ihtiyacı duyabilirsiniz. Bu filmden sonra da öyle bir ihtiyaç hissettim. Çünkü film o kadar ince detaylar ve hoş tesadüflerle bezenmiş ki, bunların bir çoğunu ilk izleyişte fark etmeme rağmen, ikinci izleyişimde daha fazlasını yakalayacağımı tahmin ediyorum.

Kısacası, beğenmeyene, sıkılana da saygı duymak gerek, biraz bakış açısı filmi çünkü. Şiddetle tavsiye etmekten de çekiniyorum o yüzden. Son derece ağır ilerleyen, olay değil durum işleyen, iç okşayan ince detayların dantel gibi örüldüğü filmlerden hoşlananlar izleyebilir.

Hiç yorum yok: