21 Mart 2017 Salı

Cinayet değil, suikast

IMDb: 7,2 / ÇYDb: 8,0

Beklediğim ama İzmir'de vizyona girmediği için izleyemediğim filmlerden biriydi Anthropoid. Bilgisayara indireli de epey olmuştu ama yeni izleme fırsatım oldu. 2. Dünya Savaşı zamanında Hitler'in iki numaralı adamına Çekler tarafından yapılması planlanan suikast girişimini anlatıyor. Çok beğendim filmi. Muazzam bir tarih/savaş anlatımı olmuş. Abartılı savaş sahneleri olmadan, WWII dönemine dair inanılmaz gerçekçi ve etkileyici bir film yapmışlar. Baştan sona çok güzel buldum.

Bu tarz filmlerde genelde suikastçilerin kusursuz eğitilmiş birer kahraman gibi çıkıp çat çat işi bitirecekleri izlenimi yaratılır ve genelde öyle de olur. Bu film bu anlamda gerçekçiliğe çok önemli katkılarda bulunuyor. Suikastçilerin sürekli tereddütte olmaları, birinin sürekli elinin ayağının titremesi, tüm ekibin ciddi anlamda korkuyor olması.. Hepsi anlatım ve oyunculuk olarak kusursuz yansıtılıyor. Ardından gelen suikast girişimi ve sonrasında yaşananlarla da film hız kazanıp izleyiciyi tamamen esiri haline getiriyor. Özellikle filmin ikinci saati çok epik sahneler barındırmakta.

Genelde IMDb'deki puanlarla benim verdiğim puanlar üç aşağı beş yukarı birbirine yakın olurlar. Orada puan 7,2'de kalmış. Oy verenler götümü yesin. Bir sürü çer çöp filmin 7+ aldığı bir ortamda bu filme 7,2 gerçekten çok düşük kalmış bence.

" Cinayet değil, suikast. Cinayet demek O'nun yaşamaya değer bir hayata sahip olduğu anlamına gelir."

Hiç yorum yok: