29 Ocak 2016 Cuma

Arabalı sinema


Geçen gün Brokeback Mountain filmini izlerken gördüm benzer bir sahneyi ve acayip canım çekti. Eskiden bir çok ülkede "Drive in Theater" adı altında çok popüler olan, ülkemizde ise yanılmıyorsam çok kısa bir süreliğine hayata geçirilmiş bir etkinlikti. Ama ben yetişemedim tabii. En son geçen yaz İstanbul'da, Klasik Otomobilciler Derneği'nin bir etkinliğinde tek filmlik olarak yapılmıştı ve Casablanca filmi gösterilmişti. Son dönemde, arabaların kapalı devre radyo sistemiyle frekansı ayarlayarak, filmin sesinin arabanın içinden dinlenebildiği harika bir sistem vardı. Şimdi hayal edince gerçekten muazzam bir olay olurdu. 

En son İzmir, Çiğli'de açılmıştı ama ben daha çocuk yaşlardaydım, hayal meyal hatırlıyorum. İnternetten kısa bir araştırma yaptım; 2003 yılında, 320 araç kapasiteli olarak açılmış, 240 metrekare perdesi varmış ve akşam 10 seanslarında gösterim yapıyormuş. Ama ne zaman kapandığını, ne kadar sürdüğünü bulamadım.

Film başladıktan sonra perdenin önünden geçenler, yüksek sesle konuşanlar olmadan, önünde ve arkanda oturanlara sinirlenmeden, "benim koltuğum hangisiydi telaşı" olmadan, cep telefonuna rahatça bakmak sorun olmadan ve hatta sigara içme yasağı olmadan film izlemek.. Arabanın içine patlamış mısır dökülmesi dışında her şey mükemmel görünüyor. 

Hiç yorum yok: