24 Ocak 2016 Pazar

O oscar buraya gelecek!


Vizyona girdiği ilk gün The Revenant'ı sinemada izleme fırsatı buldum. Öyle beklentilerin pompalandığı kadar efsanevi bir film mi? Hayır tabii ki. Beklentileri arşa değdirerek gidip sonra "eh güzel film" diyenler var çünkü.. Hayır efendim, güzel falan değil. Çok güzel, hatta harika bir film. 

Yıl boyunca, özellikle son bir kaç aydır; o kadar fazla reklamı yapıldı, o kadar çok trailer'ı izlendi, oscar geyiği yapıldı ve beklentiler uçuruldu ki, bazı insanlar doğal olarak tarihin en iyi filmini falan izleyeceğiz sanmışlar. Ben hayatım boyunca o kadar çok film izledim ki, ne kadar övgüsünü duyarsam duyayım, hiç bir filmi çok büyük beklentiyle izlemem, hiç bir filmi de ön yargıyla izlemem. O yüzden bu filme girerken tek kafamda olan "iyi" film olduğuydu, o kadar. Ve baktığınız zaman; intikam ve ırkçılıkla karışık olan hikayesi klişe olsa da, gayet ilgi çekici ilerleyen, oyunculukları çok iyi olan, soğuk ve kar atmosferini muazzam aktaran, özellikle "ayıyla boğuşma" sahnesi başta olmak üzere korkutucu derecede gerçekçi sahneleri olan ve özellikle sinematografisi kusursuz bir film çekmişler.

Beklendiği kadar iyi olmamasını bir nebze anlayabilirim. Ama şu filme, piyasa sanki efsane filmlerle doluymuş gibi yorum yapmak komik oluyor. Ne Di Caprio'ya, ne Hardy'ye, ne de yönetmen Iñárritu'ya karşı özel bir sevgim olmadı hiç bir zaman. Ama film hakikaten çok iyi. Aksini söylemek tuhaf.

Filmin Leonardo'ya oscar aldırma projesi olduğuna katılıyorum elbet. Zaten son bir kaç yıldır kendisinin oynadığı tüm filmler öyle. Bu da hem kendisine, hem yapımcılara, hem de aynı filmde çalışan bütün ekibe yarıyor. Bütün Hollywood kendisine oscar aldırmak için filmlerde oynatıyor ve bu maddi manevi (özellikle maddi tabii ki) Leonardo ve etrafındakilere fayda sağlıyor. Bence kariyer zirvesini The Wolf of Wall Street'te yapmıştır ama bu filmde oynadığı rol de yine hakikaten çok iyi. The Danish Girl'de kadın rolünü oynayan elemanı henüz izlemedim, onun da muazzam olduğu söyleniyor. Onun dışında bir rakip görmüyorum ve lobi'yi de hesaba katarak bu kez "en iyi oyuncu" ödülünü alacağına %100 eminim.

Hiç yorum yok: