22 Şubat 2017 Çarşamba

23+1

IMDb: 7,5 / ÇYDb: 7,5

Uzun zamandır merakla beklediğim filmlerden biriydi Split. Konusunu o kadar ilgi çekici bulmuştum ki, fragmanını 5-6 kere falan izlemişimdir. Bayıldığım bir aktör olan James McAvoy'un çoklu kişilik bozukluğu olan, 23 ayrı karakteri canlandırdığı, çok enteresan ve korku/gerilim dolu bir film beklentisi içindeydim.. Nihayet bugün izleyebildim sinemada. Kusursuz değil elbette ama gayet tatmin edici bir film olduğunu söyleyebilirim.

Filmin üstüne oturtulduğu ana iskelet; malum karakter tarafından kaçırılan 3 kızın başına neler geleceği ve 23 karakteri olduğunu öğrendiğimiz tuhaf adamın, olası bir 24. karakteri olup olmadığı gizemi.. Filmin başından itibaren bu temel üzerine yavaş yavaş kat çıkılıyor. Ve son bölüme kadar gayet keyif verici, sıkılmadan izleyebileceğiniz, gizem ve gerilimli bir filme tanıklık ediyoruz. Özellikle son yarım saati çok iyiydi diyebilirim.

James McAvoy'a ayrı bir paragraf ayırmak gerek. Yine tek başına solo atmış adeta. Geçri solo zaten tek başına atılır, saçma bir cümle oldu. Silmiyorum, dursun. Sinemanın en underrated aktörlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Oynadığı rolleri yiyip bitiriyor resmen. Henüz 37 yaşında, bir aktör için genç sayılır. Daha büyük yapımlarda, daha sık oynayacağı günler gelecektir umarım..


Bir minik parantez de, filmin baş yardımcı oyuncusu Anya Taylor-Joy'a açalım. 96 doğumlu bu kızımızı ilk kez görmekle birlikte pek bir hoş buldum. Yönetmen sağ olsun, genç kızımızın dekoltesini ve iri memelerini de huzurlarımıza sunmaktan hiç çekince duymamış. Kendisinin ilerleyen projelerinin takipçisi olacağız efendim.. Onun dışında Edge of Seventeen filminden hatırımızda kalan itici kızımız Haley Lu Richardson da bu filmde karşımıza çıkıyor.

Hiç yorum yok: