11 Şubat 2017 Cumartesi

Same rules apply!

IMDb: 7,1 / ÇYDb: 7,5

Bazen çok ilgi çekici, sıradışı hikayelerin çok yüzeysel ve sıradan anlatılması yüzünden potansiyeline ulaşamayan filmler görürüz. Örneğin daha yeni sinemada izlediğim ve bahsettiğim Manchester By The Sea buna güzel bir örnekti bence. İlgi çekici bir hikaye, acayip trajediler.. Ancak fazla yüzeysel anlatım ve oyunculukla yürüyen bir film. Bazen de tam tersi olur. Sıradan hikayeler, süslü ve enteresan şekillerde anlatılır. Hikaye sıradan olduğu için hiç bir zaman efsane olamaz belki ama her zaman ilgi çekici olmayı başarmıştır bu tür filmler. Dün akşam izlediğim Filth de onlardan biriydi.

Film 2013 yapımı ve izleme sebebim önümüzdeki hafta vizyona girecek olan ve benim de mutlaka izlemeye gideceğim Split filminin baş rolü James McAcoy. O olmasaydı muhtemelen hiç izlemeyecektim. McAcoy bence muhteşem ve sıradışı bir oyuncu ama nedense pek fazla büyük filmde yer almıyor. Neyse, Split'in de mutlaka fragmanını izleyin. Yine çok sıradışı bir oyunculuk sergilemiş olduğunu düşünüyorum ve film baya ilgi çekici. 

Filth'e geri dönersek.. Normal şartlarda çok da ilgi çekici olmayan, terfi almaya çalışan bir polis memurunun hikayesini öyle manyakça ve absürd bir şekilde anlatmışlar ki, film sunumuyla sizi içine çekiyor. Şiddet, seks, küfür ve bolca Scottish aksanla harmanlayınca da, en azından benim için son derece ilgi çekici bir film olmayı başarmış.

Hiç yorum yok: