26 Şubat 2017 Pazar

NASA "The Racist"

IMDb: 7,9 / ÇYDb: 8,0

Geç de olsa lûtfedip vizyona sokabildiler Hidden Figures'ü. Son yıllarda onlarcası çekilen Amerika'daki ırkçılık virüsü, bu kez de zamanın en bilimsel kuruluşunun çatısı altında, gerçek hikayeden ele alınarak işlenmiş. Keşke ırkçılığın tamamen bitmiş olduğu bilip gülümseyerek izlenebilse, fakat hiç sanmıyorum. Bu konuya blogda da defalarca değindim. Belki artık siyahi insanların farklı tuvaletleri yok ama zihinlerde hala farklı klozetlere oturuyoruz. Hayatım boyunca aklımın, mantığımın alamayacağı, korkunç bir ayrım bu. Hele Tanrı'ya inandığını söyleyip böyle bir ayrımcılığı yapmak ise mantık sınırlarının bir kaç ışık yılı uzağında.

Neyse filmi unuttuk. Tek kelimeyle muazzam bir film olmuş. Ayıla bayıla izledim. Nasıl bağdaştırdım bilmiyorum ama izlerken Spotlight tadı aldım. Yılın en iyi 2. filmi bence. Sevimli siyahi ablalarımızın yanında Kevin Costner da çok epik bir performans koymuş ortaya. Mutlaka izlenmesi gereken (mümkünse sinemada), zamanın en teknolojik ve bilimsel kurumu NASA'da bile ırkçılığın ne boyutlarda olduğunu gözler önüne seren ve kahramanlarımızın bununla savaşını çok tatlı bir şekilde anlatan harika bir film olmuş.

Ekşi Sözlük'ten "your majesty" adlı kullanıcının harika tanımı ile bitiriyorum;

"Teknolojik olarak gelişmiş olabiliriz. Evrimsel olarak çok gerideyiz."

Hiç yorum yok: