27 Şubat 2017 Pazartesi

caglaryildiz.com Oscar Predictions '17

Ve başlıyoruz.. Ne yazık ki sabah erken kalkacağım için töreni canlı takip edemeyeceğim ama naçizane tahminlerimi buraya bırakayım. Silence ve Fences hariç ödül hepsini izledim. Ufak ödül adaylarının da neredeyse hepsini izledim. Aşağıdakiler benim fikrim değil, akademinin malum parametreleri göz önüne alınarak yapılmış tahminlerdir. Başlıyoruz..


- En iyi film: La La Land

Kesin alacak gibi duruyor. Golden Globe'taki kadar olmasa da domine edecektir zaten töreni.

- En iyi yönetmen: Damien Chazelle (La La Land)

Aslında benim gönlümde Mel Gibson yatıyor ama bu ödül de La La'ya gider.

- En iyi aktör: Casey Affleck

Benim gözümde Andrew Garfield ile "fotofinish" tadında bir yarış olmuş aralarında. Ama Casey bir adım önde gibi duruyor.

- En iyi aktris: Emma Stone 

Enteresandır.. Aslında filmde Ryan Gosling'in bariz gölgesinde kalmış ama diğer kadın baş roller, kendilerine verilen rollerin çapı açısından Emma'nın gerisinde. O yüzden Emma alacaktır ödülü.

- En iyi yardımcı aktör: Mahershala Ali 

Kısa ama çok etkili bir rolü var. Yaşamış resmen. Reyis yükselmeye devam ediyor, ödülü alacak görüşündeyim. Plase, Dev Patel. Çok daha uzun bir rol ama etki açısından Ali kesinlikle çok önde.

- En iyi yardımcı aktris:

Fences'teki Viola Davis çok sağlam rol çıkarmış diyorlar. Dediğim gibi izleyemedim henüz. Zaten diğer adaylar bence çok zayıf bu sene. Tahmin yok o yüzden.

- En iyi yabancı film: The Salesman 

Burada da enteresan bir ayrım noktası var. Hepsi çok güzel ama en vurucu olan The Salesman'di bana kalırsa. A Man Called Owe çok güçlü bir aday olsa da dönemin şartları, müslümanlık ve tabii ki Trump etkisi, ödülü İran yapımı The Salesman'a kazandıracak bence.

- En iyi sinematografi: La La Land 

Arrival ve Silence da bu konuda çok iddialı ama La La Land kulis ağırlığını koyacaktır bu kategoride.

- En iyi orjinal senaryo: La La Land 

En rahat kazanacağı kategori muhtemelen..

- En iyi uyarlama senaryo: Moonlight 

Bence Hidden Figures almalı ama sanırım Moonlight alacak. Öyle hissediyorum, genel olarak daha fazla ilgi gördüğü için.

- En iyi kostüm: Jackie 

Bence burada Natalie Portman etkisi kazanacak.

- En iyi şarkı & En iyi film müziği: City of Stars (La La Land) & La La Land 

Müzikleri süpürecektir. Zaten bence de olması gereken bu.

- En iyi makyaj ve saç tasarımı: Suicide Squad 

Bu rezil filmin Oscar kazanacak olması içimi acıtıyor ama bu sene bu kategoride iddialı bir film yok Rahat kazanır.

- En iyi görsel Efekt: The Jungle Book 

Doctor Strange ile arasında kaldım ama kalbimin sesini dinledim.

Hiç yorum yok: