24 Mayıs 2009 Pazar

Alemin kralı geliyooor... #2

Kral'ın Dönüşü - Ekim 2009

Evet, beklenen haber. PES 2010'un çıkış tarihi, birkaç görüntü ve yapılacak yenilikler belli olmuş. Geçen sene de aynı başlıkla haber vermiştim efsanenin gelişini.

Ve muhteşem bir oyundu. Resmen bir futbol simulasyonu gibi olduğunu, herşeyin zorlaştığını söylemiştim. Evet hala da fikrimin arkasındayım, PES 2009 şu ana kadar yapılmış en gerçekçi ve zorlu PES idi. Yalnız ben 4-5 ay geçtikten sonra oyunu tamamen çözmüştüm. Çalım atması ilk seferki kadar zor değildi ve süratli adamlar yine fark yaratıyordu. Ayrıca bir süre sonra en üst level'de herkese 4-5 atmaya başlamıştım. Öyle olunca da Roma, Athletico gibi çok üst düzey değil de biraz daha alt takımları alıp oynamaya başladım, bir süre sonra yine herkesi yendim vs...

Oha Messi, oha...

Şimdi ise gelen haberler 2010'ün daha da zorlaştığı yönünde. Yenilikler alt alta sıralanmış da, bakıyorum hakikaten tam da değinilmesi gereken noktalarla oynamışlar. Helal olsun. Mesela kaleciyle karşı karşıya kalındığında geçmek çok kolaydı, ona el atmışlar. Hakemler bazen ilginç kararlar veriyordu, daha dengeli hale getirmişler. Ve oyunun saha görüşü, oyunun gidişatına karar verişi, kısacası yapay zekayı da daha aktif hale getirmişler. Şöyle ki;

- Savunmalar artık daha zor geçilecek. Savunmaların yapacağı alan savunması ile oyununuz daha gerçekçi hale gelecek.
- Kaleciler daha zor geçilecek.
- Hakemler artık dengeli kararlar verecekler.

- Oyuncuların yüz ifadeleri çok ayrıntılı olacak, geliştirilmiş ışık ve hava koşulları oyuna görsel zenginlik katacak.

- ‘Al’ adlı uygulama ile defans ve orta saha oyuncuları artık bir bütün olacaklar.
- Penaltı atışlarında değişiklik olacak.
- Oyun daha gelişmiş bir yapay zekaya sahip olacak.

Ayrıca resimde de gördüğünüz gibi grafik olayını iyice abartmışlar. Görüldüğü üzere oyun iyice futbol simulasyonu olma yolunda ilerliyor ve bu benim ağzımdan akan suyun debisini gün geçtikçe yükseltiyor...

1 yorum:

Enes dedi ki...

10 yıllık bir PES oyuncusu olarak diyorum ki; PS3'te FIFA 09, PES'in eline vermişti açıkça...

Ama PC'de kral halen PES...