7 Ekim 2009 Çarşamba

Baba sen insan mısın?


Gran Torino'yu az evvel izledim. Clint Eastwood, sen nasıl bir insansın, insan mısın ulan? Eastwood'a karşı herhangi özel bir sevgim yoktu. Baba oyuncudur kendisi, yönettiği her film de çok ayrı birer başyapıttır*, bunu inkar edeni zaten Allah taş eder, orası ayrı. Ama şu filmden sonra, bütün sevgim, saygım 2 kat arttı. Bu yaşta çıkardığı şu oyunculuğa ne kadar hayran olsam, ne kadar methiyeler düzsem azdır.

Öyle bir film yapmış ki mübarek.. Eminim biz şimdi 40 yıl önceki Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo'dan nasıl bahsediyorsak, 50-60 yıl sonra da bu filmden öyle söz edilecek. Film için en net yorumu Ekşi'den deliktas yapmış:

bu filmin göreceli seçiciliği yoktur. yani iyi ya da kötü bir film denmez bu film için. tıpkı bir tarihi eser gibidir, 70 yıllık bir şaheserdir. dolayısıyla "ııyyk beğenmedim" gibi yorumlar yapamazsınız. kimse size beğenip beğenmediğinizi sormaz, yalnızca "adamlar yapmış, helal" diyebilir, şaşırabilirsiniz.

İzleyin, izlettirin, döverek izletin. Lütfen! (*Space Cowboys hariç hehehe)

6 yorum:

UnjustLucifer dedi ki...

Baya bir abartı olmuş.Hadi seni geçerek söylüyorum, ekşiden alıntı yaptıgın ufak parçayı yazan arkadaş hayatını Eastwood'a felan borçlu heralde.Normalin biraz üstünde bir oyunculuk ve hiçbir işe yaramayan bir film.Boş aktivite kıvamında izlenir ancak.

Çağlar dedi ki...

Senin için "hiçbir işe yaramayan boş bir film" , benim için "sanat eseri" de olabilir. Film zevkinin göreceli olmasını bir kenarı bırakıyorum, bir filmin çok iyi film olması için illa ki bir mesajı, aksiyonu, iyi kurgusu, çok radikal senaryosu, bir amaca ulaşan bir finalinin mi olması gerekir? Finali bir amaca bağlanmayan, bir mesaj ifade etmeyen film olunca seni etkilemiyor olabilir. Ama o kadar basit değil. O zaman Pulp Fiction film bile değil mesela.

UnjustLucifer dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
UnjustLucifer dedi ki...

Hiçbir işe yaramayan boş bir film demedim..Boş aktivite olarak iznebilcek bir film dedim.Bunun yanında senin yorumlarına ve aldığın zevkle alakalı birşeyde demedim.Olabilir gayet beyenebilirsin.Madem buraya yorum yazabiliyoruz, o zaman kendi düşüncelerimi söyledim.Bunda bişey yok sanırsam :)

Çağlar dedi ki...

"hiçbir işe yaramayan bir film" demişsin olum işte ne fark eder ehehe. neyse, güzel film işte uzatma :)

UnjustLucifer dedi ki...

peqi :d uzatmıyom :P