22 Ekim 2009 Perşembe

PES 2010: Shock!


Demo incelemelerinden sonra (#1 ve #2) nihayet full'ü de geldi ve indirip, hatırı sayılır bir süre oynama fırsatı buldum.

Herşey güzel de hacı, shock? Şöyle ki efendim, ya da efendimi siktir et. Ulan oyunun demoyla alakası yok. Bir açtım, karşımda PES 2009 var gibiydi. Demodaki grafikle alakası yok, demodaki oyuncu serbestliği, top kontrolü zorluğunun bir kısmı, oyun hızı.. Hepsi uçmuş gitmiş. Oyun 2009'a dönmüş gibi. Çok gevşeyen tepki süresi de biraz olsun düzeltilmiş gibi. Top kontrolü, driblinglerdeki bazı özellikler yine demoya benziyor ama oyun genel anlamıyla çok değişmiş. Ha ben çok şikayetçi değilim, zaten bunların bir çoğu beni baya germişti. Ama ben hayatımda demo versiyonuyla, full versiyonu bu kadar farklılık gösteren bir oyun görmedim, dünya üzerinde de olduğunu sanmıyorum. Bunu da gelen yoğun eleştrilere bağlıyorum. Yapılan eleştrileri, oyun kontrolündeki zorlukları falan değerlendirip, böyle bir makyajla sunmuşlar. Ki bu makyajdan çok, "makyajı temizleme" olmuş. Çünkü esas makyajı, 2009'dan sonra 2010 demo'da görmüştük.

E tabii grafikler falan demoya göre değişince (düşünce), oyunu oynatmakta zorlanan aletler için sevindirici bir haber oldu. Benim makinada demoya göre çok daha rahat oynanıyor oyun. Demoyu medium'da ve 1024x768'de ancak oynayabiliyorken, bunu high'da, üstelik kendi çözünürlüğüm olan 1280x800 şeklinde çok çok rahat oynuyorum.

Yani şöyle söyliyeyim; bizim oynadığımız 2010 demo, sanki seneye çıkacak oyunun teaser'ı gibi oldu bunu gördükten sonra. Durum biraz ilginç. Ama kendi açımdan da söyle nokta koyayım, oyun 2009'a yaklaşmış olsa da, onca saçmalığın kalktığını görmek sevindirici. Yarından tezi yok başlıyorum turnuvalara...

Evet, bunlar birkaç saatlik oynama sonucunda edindiğim ilk izlenimlerdi, devamı gelebilir. Şimdilik bu.

* * *

2 yorum:

Doğuş dedi ki...

Fifa Pes'i ilk defa geçmiş. O kadar.

Adsız dedi ki...

Alakası yok 2009'la.