5 Ekim 2009 Pazartesi

Elano Büllüğümüyer


Elano sorunsalı yazılıp çizilmeye başlandı bile.. "Dandik adam" , "çok güçsüz" , "Alex varken Elano kim?" vs.. E normal. Bu kadar aşırı önyargılı, bu kadar aşırı değişken reaksiyonları olan bir millet olarak, şaşırmıyorum tabii, çok kızmıyorum da. Kanıt isteyenler, hemen bir atraksiyon bekliyorlar, hemen bir Hagi oluversin istiyoruz. Bu adamın kumaşından, top tekniğinden şüphe duyan varsa, 30 metreden attığı füzeyle, attığı gollük paslarla, kanat değiştiren 45 metrelik paslarıyla kaldırabilir o şüpheleri hemen. Ha, kötü oynuyor, evet. Peki neden?

Step 1: Açıkçası babamla maç izlerken, paso "ulan bu adam Premier Lig'de nasıl oynamış?" deyip duruyor. Bir şey de diyemiyorum tabii.. Ama oynamış be hacı, baya da oynamış. Şu anda fizik gücü düşük, evet. Hala neden düşük bilmiyorum, ama kalıcı bir sorun değil diye düşünüyorum. Olsa İngiltere'de barındırmazlar adamı onca sene. Benim City'de izlediğim Elano, ön liberoda dahi sırıtmayan, çok koşan, hatta basan, ısıran bir adamdı. Bunun yanında City'nin oyun kurucusu, hücum silahı gibi oynuyordu. Uyum sağladıkça, güçlendikçe geri gelemeyecek özellikler değil bunlar. Kayseri'ye attığı golde, Graz maçında Baros'a yaptığı asistte, Talinn maçında sırtı dönük yere düşerken son anda Nonda'ya verdiği asistte bize gösterdi nasıl bir adam olduğunu.

Step 2: Bu adamdan ne bekliyoruz? Bir Alex'lik, Hagi'lik falan yapmasını mı? Hiçbiri değil. Bu adam, öyle bir adam değil çünkü. Taraftar yönetimden 10 numara beklerken, bir anda bu adam gelince tanımayan veya az tanıyan herkes öyle bir adam zannetti bu herifi. Transferin de sevincinden ve şokundan pek umursamadı kimse.. Topu alıp 5 adamın belini kıracak, ardından 18'in oradan 90'a çakacak.. Değil, bu adam o adam değil yahu. Bu adam tek topu iyi yapan, doğru adamı çok iyi bulan, kanat değiştiren ters pasları muhteşem beceren, her noktadaki duran topların hepsine çok iyi hükmeden bir adam. Çok süratli, sürekli topla dribling yapan, deli gibi çalım atıp, golü yazan bir adam değil ki. Bu adam farklı bir adam.

Step 3: Galatasaray'da ne yapabilir? Doğru sistemde mi oynuyor? Bunların cevaplarını henüz / hala bilemiyorum. Açıkçası hala emin değilim. Çok klasikleşen "Arda ile yan yana oynar mı?" sorusuna dahi kesin bir cevap bulamıyorum. Ama oynamalı. Ne yapıp edip kılıfına uydurulmalı.. Çünkü bu iki adamdan birini yedek bekletme lüksü yok Cimbom'un.

Sonuç: Ne bileyim ben... Düzelir heralde.

4 yorum:

Enes dedi ki...

"Alex'lik beklemek" diye bir kavram olması bana enteresan geldi çünkü Alex'in bunca yıldır tek bir spektaküler hareketini, ters ayakla yaptığı bir pasını/ortasını, bel kıran bir çalımını görmedim. Verdiği onca katkıya rağmen Alex'i izlerken sıkılıyorum ben şahsen..

Ama son cümle doğru... Düzelir heralde, biz de bekliyoruz :S

Puskas dedi ki...

Zaten bizim sorunumuz yeni gelen birinin illa ki eskisi gibi olmasını istemek.Yeni Hagi, yeni Alex. Bir elin parmaklarım bir değilken biz neler istiyoruz.Adam Elano Brezilya takımında banko oynayan farklı tarzı olan bir oyuncu.Adamı rahat bırakırsan belki o da ileride gelenler için Yeni Elano dedirtcek ne biliyorsun.Biraz sabretmek ve kıyaslamaktan vazgeçmek lazım bence.

Ayrıca Enes Fenerbahçe İnter maçında golün asistinde Alex in Maxwell'e bel kırmanın tanımı yaptığı çalımı veya Galatasaray maçlarından birinde sanırım 4 0 lık maçta ferhat öztoruna yaptığı şeyleri izleyebilirsin.Pas konusunda zaten söyleyebilecek birşeyim yok.Daha geçen hafta 40 metreden Güiza'ya verdiği pas herşeyin kanıtı.Birilerini överken diğerlerini yermenin anlamı yok.

Demin de deiğim gibi herkesin tarzı farklı.

Enes dedi ki...

Hocam 10 yılda yaptığı 3 hareketi yazmışsın, o kadar zaman da Sabri bile klas bir şeyler yaptı...

Klas futbolcu, spektaküler futbolcu Hagi'dir, Ortega'dır, Anelka'dır...

Ben Alex'in futbolunu sıkıcı buluyorum, yorum farkıdır...

Puskas dedi ki...

Alex'in futbolunu sıkıcı bulmak farklı spektaküler hareketi yok demek farklı birşeydir yalnız.Burada Alex'in yaptığı her hareketi tabi ki yazacak değilim sadece ilk aklıma gelenleri söyledim.
Youtube daki en dandik alex videosunda bile görürsün birsürü spektaküler hareket.