1 Ekim 2009 Perşembe

The Şeytan!


Seni sadece "Şeytan" lakabını hak eder şekilde, 15 yıl önce bizim Cimbomlu Yusuf'u aut çigsisine kadar peşine takıp, orada Yusuf'u markete yollayıp içeri sızışlarınla bilmek isterdim. En kötü ihtimal, deneyip beceremediğin, ama Fatih Terim gibi artistlik de taslamadığın, usulca kenarı çekildiğin hocalık görevinle hatırlamak isterdim. Ama sen bu işte öyle bir çirkinleştin, öyle bir antipatikleştin ki.. Ben ve tüm Galatasaray taraftarı malesef artık senden nefret ediyor, zaten nefret edenler iyice tiksiniyor.

Hayır zaten Fenerli olduğunu biliyoruz, dert o değil. Nitekim, yayında değil zannettiğin Tromsö maçının devre arasındaki sevinç çığlıklarını canlı görmüş, duymuş insanlarız. Ama Gürcan Bilgiç gibi, Selçuk Yula gibi veya Osman Tanburacı gibi rengin belli olsa, yani ekranda karşımıza "Fenerbahçeli Rıdvan" olarak çıksan bir sorun olmayacak. Ama hayır! Sen Uğur Meleke, Okay Karacan maskenle karşımıza dikilip, her kazanılan FB maçından sonra ağzın kulaklarında, her GS/BJK galibiyetinde mahkeme duvarı gibi suratınla karşımıza çıkıyorsun. Sonra başlıyorsun nefret ettiğin Cimbom'u sövmeye.. Rijkaard'a, Baros'a, ona buna giydirmeye.. İlk önce "GS ciddi bir rakiple oynamadı" cümlesini hatim ettik. Şimdi de takmışsın bir "Rijkaard'ın B planı yok". Ya bir siktir git şeytan. Bugünkü Banu Yelkovan yazısını okuyun derim. Sayın Yelkovan'ın da dediği gibi, senin yorumcu olman B planın zaten. Gitmiş 2 ayrı takımdan kovulmuşsun, terbiyesizlik yapıyorsun. Ayıptır yahu.

Bu kadar biliyorsun madem, orada niye hala oturuyorsun?

16 yorum:

Adsız dedi ki...

1) Zaten hiçbir zaman fenerli olduğunu inkar etmedi bunu hep söylüyor. Yorumlarımda objektif davranıyorum diyor. Dolayısıyla, öyle bir Uğur Meleke tavrı yaratmaya çalışıyor denemez.

2)Trömsö maçı arasında söylediklerini yayın esnasında söylemiyor, sonradan sızdırılıyor bu. Adam devre arası arkadaşlarıyla küfürlü bir şekilde konuşuyor, ne varmış bunda? Üstelik Okay Karacan da gülmüyor muydu? Rıdvan, atsın yensin Galatasaray demiyor muydu?

3)Rıdvan'ın Rijkaard yorumu Zico yorumuyla hemen hemen aynıdır. Ona da ikinci bir planı yok diyordu. Üstelik Fener CL'de çeyrek final oynamasına rağmen.

O zaman Fener'e söylüyordu, şimdi size. O zaman size koymuyordu ama şimdi adamın fenerliliğini hatırlıyorsunuz.

Türkiye'nin en iyi futbol yorumcusudur. Net.

Ege dedi ki...

Rıdvan'ın futbol bilgisi ''bu Kewell da iyi oyuncuymuş Güntekin, alıyor veriyor..'' cümlesinden anlaşılır.

Rijkaard'a B planın yok demek, ben açık ara gerizekalı bir insanım demektir.

En bombası (ki tarafsız denilen Rıdvan ! ) ''hani Güntekin, bak hani o çok iyi Galatasaray, Fener 7 maçta 21''

Gol kralı Baros'a sövdüğü kadar Guiza'ya sövmüş müdür acep?

Çağlar dedi ki...

1-) Fenerli olduğunu inkar etti demiyorum, onu herkes biliyor, bilmese de hissediyor. Ama objektif modda takılıyor.

Ben şu cümleni anlamadım: "Yorumlarımda objektif davranıyorum diyor. Dolayısıyla, öyle bir Uğur Meleke tavrı yaratmaya çalışıyor denemez."

Nasıl yani, Uğur Meleke taraflı yorumcu mu?

2-) O adam ekranda "inşallah GS alır" şeklinde milliyetçi bir görüş benimsiyor, devre arasında "nası koydu Tromso hahahha" diyorsa, bana kimse bu adamı savunamaz.

3-) Rijkaard'ın B planı yokmuş? Nedir allah aşkına B planı? Kimin var? Süpersonik oynayan Fener'in mi var, gol atamayan Beşiktaş'ın mı var? Nedir yani?

Bu adam her GS puan kaybından sonra ağzı kulaklarında ekrana çıkıyor diyorum, "şimdi fenerliliğini hatırlıyosunuz" diyosun. Net? Hadi bakalım.

granger17 dedi ki...

arkadaşım senin fenerbaçe taraftarı için efsane olmuş bir oyuncuya küfür etme hakkını nerden alıyosun biz şimdi metn oktay küfür etsek hoş olurmu beğenmiyosan izleme kimse zorlamıyo seni bloğunu takip ediyodum ama bundan sonra kesinlikle öyle bir çabam olmayacak

Cassy dedi ki...

ya sen ne diyosun arkadaşım? rıdvan kim metin oktay kim ya? rıdvan kim bok oluyo da metin oktay'a küfür etmekle buna küfür etmeyi karşılaştırıyosun? hayret bişey.

Çağlar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Çağlar dedi ki...

Küfür mü? Hani? "Siktir git" küfür değildir, Rıdvan'ın şahsına edilmiş bir hakaret değildir. "Ya bırak hadi ya!" demenin argo şeklidir.

Ayrıca Rıdvan futbolcuyken ayrı, yorumcuyken ayrı bir adamdır. Ben Fenerbahçe futbolcusu Rıdvan'a yapmıyorum bu eleştrileri, televizyon yorumcusu Rıdvan'a yapıyorum.

O fütursuzca ağzına aldığın Metin Oktay da eğer Rıdvan gibi birşeyler deneyip beceremeseydi ve yorumculuğa karar verseydi, millet de ona yorumculukta yaptıkları yüzünden kızsaydı hiçbir GS'lı bir şey diyemezdi.

Adsız dedi ki...

Rıdvan Dilmen'i ben de sevmem lakin televizyonlarda ondan daha iyi futbol yorumcusu yok kanaatimce.

TheTurk dedi ki...

"Bu kadar biliyorsun madem, orada niye hala oturuyorsun?" bunun özeti zaten. Çok yakınen biliyorum: Bursaspor Ertuğrul Sağlam'dan önce Rıdvan'ı getirmek istedi. Başkan Yazıcı ile eski dosttur Rıdvan. Yazıcı İstanbul'a ayağına gitti. Yemedi hocalık. Kabul etmedi Rıdvan. Gerekçesi; "Başarısız olursam, -Golü bilen adam, Bursa'ya etki edemedi" derler, medya kariyerimde biter. Bu riske girmek istemiyorum başkan. Ben böyle iyiyim"
Tırışkadan sallama değil. Biliyorum.

Enes dedi ki...

Bu sene işin bokunu çıkardı. Yazıya %100 katılırım. Bizzat kitlelere duyurmak güzel olmuş bu terbiyesizliği... Artık kabak tadı verdi..

PIERREMANU dedi ki...

Banu Yelkovan'ın yazısını okuyun demişsiniz. Ne yazmış Banu Yelkovan? Rıdvan'ın maçtan sonra söylediği cümleleri almış, sonra cümleleri söyleyenden yorumcu diye bahsetmiş. Ama altında Ferguson'un cümlelerinden bahsederken Ferguson demiş ki demiş. Yukarıda yorumcu, aşağıda Ferguson. Yelkovan çok büyük erdemleri barındıran bir yazarsa açıkça Rıdvan Dilmen diyecek. Yorumcu diyerek susmayacak. Cesaretli olacak Rıdvan Dilmen diyececek. Bunu yapmadığı sürece yazılarında beyin fırtınaları estirmiş, muazzam şeyler yazmış, aklımızı almış hiçbir kıymeti yok. Önce cesaretli olacak.

Galatasaraylıların tümü demişsiniz. Tüm GS'lileri içeren bir araştırma mı yaptınız? Benim çok iyi GS'li arkadaşlarım var ve Rıdvan'ı seviyorlar, en kötü ihtimalle Rıdvanla bir alıp veremedikleri yok. E nasıl olcak şimdi o tüm GS'liler?

Ayrıca nedir bu tarafsızlık veya saf tutma sevdası anlamıyorum. Adı üstünde taraftar. Eğer bir insan bir takımın taraftarı ise bir yere kadar objektif olabilir. FB'li Rıdvan da olabileceği kadar objektiftir. Dahasını beklememek lazım. Ne yapacak FB kaybettiğinde veya GS kazandığında zil takıp göbek mi atacak? Siz diyorsunuz ki ya tam objektif olsun ya tam taraf tutsun. Tam taraf tutmayı anladım ama taraftar olan birisi nasıl tam objektif olabilir ki? İşin doğasına ters. O objektifliğe yakın insanlar bile bir yere kadar objektiftirler. Taraftar olan birisinin tam objektif olması mümkün değildir.

Ayrıca taraftarı olmadığı bir takımı sırf Türk takımı olduğu için Avrupa kupası maçlarında tutmanın milliyetçilikle ne ilgisi olduğunu açıklar mısınız? Yani aralarında nasıl bir korelasyon vardır? Ben neden GS, BJK veya bir başka takımı destekleyeyim ki? Benim tanıdığım çoğu FB'li, GS'li veya BJK'li bu maçlarda rakiplerini desteklemiyorlar. Zaten olması gereken de budur. Ben FB'liyim ve bana FB dışında bir kulüp takımını desteklettirecek hiçbir güç ya da koşul yoktur. FB dışındaki herkesin cehennemim dibine kadar yolu vardır.

Rıdva Dilmen'e hakaret etmedim demişsiniz. Tamamdır, peki. Ama yukarıda bir arkadaş kendisi için bok demiş ve o yorumu yayınlamışsınız.

Çok biliyorsun madem orada niye oturuyorsun demişsiniz. Çok bilmek, iyi yorumcu olmak, iyi analist olmak iyi hoca olmak demek midir? İyi hoca olmak için daha bir yığın özelliğe sahip olmak gerekir. Rıdvan'ın Çek Cumhuriyeti maçında Volkan kırmzı kart gördüğündeki tepkisini ve kendini kaybedişini hatırlayın. Rıdvan'ın neden iyi hoca olamadığının veya olamayacağının belgesidir bence.

Daha önceki bir yorumumda taraflılığınızı belli edin bence güzel birşey bu demiştim. Ama bir FB efsanesine siktir çekmenize tepkisiz kalmam mümkün değildir. Selametle.

TheTurk dedi ki...

http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=209010

Enes dedi ki...

Tarafsız değilse 'tarafsız' kisvesi altında Türkiye'nin en büyük kitlesine sahip takımını her programında itin götüne sokmayacak. NTV Spor tarafsız yayın yapan bir kanal bizim bildiğimizce...

He ayrıca kendisinin periyodik olarak FBTV'de programlara çıktğını da unutmamak gerek.

TheTurk dedi ki...

Tarafından bize ne. İstediği kadar taraf olsun. Ki zaten taraf. "Tarafsız ol Rıdvan" diyen de yok. Bizim tepkimiz "tarafsızım" diyerek "taraflı" davranmasına. Yoksa Selçuk Yula gibi güler geçeriz mesele değil.
O sözde Rıdvan'ı seven Galatasaraylılar da ya Rıdvan dinlememişler, ya dayak yememişler. Bir Galatasaray'lı, bu tür yorumları dinleyipte sevemez bir spor adamını. O insan Rıdvan Dilmen'miş, Gökmen Özdenak'mış, Fenerbahçeli'ymiş, Galatasaray'lıymış farketmez. Yanlış heryerde herşekilde yanlıştır.

Major dedi ki...

valla olayı bilmiyorum ama rıdvan konu fenerbahçe olunca hep yerinde tespitler yapıyor.

bir keresinde, "yıllar sonra deniz barış'ı halı saha maçına alsanız adam size ben eski futbolcuyum dese, hadi ya bankacısındır falan heralde dersiniz." demişti, gözüme girmişti.

ancak teknik direktörlüğünü pek beğendiğimi söyleyemem hem fener'de hem karşıyaka'da.

konuyla alakasız oldu ama maksat hem ortam yumuşasın hem içimi dökeyim.

dediğim gibi galatasaray olayını bilmiyorum. çağlar'da kör fanatik bir herif değildir herhalde gerçekten hıncallaşmıştır hıncal'da adam bu postu girmiştir.

Adsız dedi ki...

Bütün gsliler saydırdıkça saydırmışsınız. Adam Türkiye'^de belki de objektif olabilen tek adam az veya çok. Ben daha hiç bir Beşiktaşlı veya Galatasaraylı arkadaşımdan lan bu Rıdvan'ın aq ne göt adamdır diye birşey duymadım.Aksine herkesin ortak görüşü bu adam objektif yahu idi!

Bence başarısızlık olunca 3 maçta bok atacak yer aramışsın. Ama üstüne sıçratmışsın!

Süleyman