9 Kasım 2009 Pazartesi

17 cigapiksel


Biz henüz "senin kamera kaç megapiksel hacı?" seviyesindeyken adamlar YOSEMITE denilen makineyle 17,25 gigapixel'lik fotoğraf çekmişler. Ki bu 17,664 megapixel etmekte. Yukarıdaki resim, orijinalinin sadece bir bölümü ve kaba hali. Zaten resmin orijinali 214414x80571 çözünürlüğündeymiş ve resmin dosya boyutu 95 GB. Yani bu resmi benim masaüstü bilgisayarın harddisk'ine sığdıramayız bile. Notebook'a atmak da 4 gün sürer heralde.

Sitesine girerek yakınlaştırma seviyelerini görebilir, ayrıntısıyla bilgi alabilir, merakınızı giderebilirsiniz. Şu bölümde de işin bokunu çıkarma evresine geçiyoruz.

2 yorum:

ygtylmz dedi ki...

Oha diyorum sadece. 6 mp ile fotoğraf çekince harika diyen ben bunu görünce ne derim bilemiyorum :)

Unknown dedi ki...

yosemite guzel bir dogal yasam parkidir hatırlatmadan gecmeyim dedim.