23 Kasım 2009 Pazartesi

Bunu yapan insan olamaz!



Kobe'nin, repertuarına yeni eklediği hareketler: Penya arkasından el üstü jump shot ve sol el buzzer beater. Çoğu kişi Michael Jordan tabusunu yıkıp bunu söylemeye cesaret edemez belki ama, bence kendisi basketbol tarihinin görmüş olduğu en üst düzey oyuncudur. O bırakınca veya birkaç sene sonra oyun kalitesi doğal olarak düşünce Lakers ne yapacak bilinmez ama, şu anda tadını çıkarmak gerek. Sadece Lakerslılar olarak değil, tüm basketbol severler tarihin görmüş olduğu belki de en büyük yeteneği canlı canlı izleme şerefiyle gurur duymalılar.

YouTube'a tünellerden ulaşabilenler için linkler:
http://www.youtube.com/watch?v=0X-Y7wFRoEU
http://www.youtube.com/watch?v=AvuIPgC4T3w

8 yorum:

Major dedi ki...

kobe büyük oyuncudur ama bird, magic, jordan gibileriyle kıyaslanmamalıdır çünkü kobe kendisinden kaynaklanan bazı sebeplerden dolayı hiçbir zaman nba'in yüzü konumunda olmamıştır. ayrıca önce ilk adam olarak 6 şampiyonluk kazanıp sonra gelsindir..

Enes dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Enes dedi ki...

Kobe Bryant'ın sempatik olma, NBA'in yüzü konumuna gelme gibi bir niyeti hiç olmadı. Aksine biz onu -bazen- antipatikliği ile sempatik bulduk.

Kobe Bryant, Kobe Bryant'tır, MJ ise MJ... Ancak ben ikisini de en iyi zamanlarında canlı izlemiş biri olarak bunun kıyas kabul etmez bir karşılaştırma olduğunu düşünmüyorum. Hatta bana kalırsa KB bir iki adım öndedir.

Çağlar dedi ki...

@Kaan,
Bu Bird, Magic, Jordan denilen adamları öyle bir ilah benimsemiş ki bazı insanlar, günümüz oyuncularından birinin bir an için onların önüne koyulması bile ürkütücü geliyor insanlara. Nedir yani?

Ben, NBA tarihinin en üst düzey, en yetenekli oyuncusu diyorum, sen "hani 6 şampiyonluk?" diyorsun. Biz burada basketbol yeteneklerinden bahsediyoruz. O zaman "Karl Malone adam değil. Tarihin en iyi 4 numaraları sıralamasında ilk 5'e giremez." mi diyeceğiz? Senin mantığınla öyle olması gerekiyor çünkü.

Adsız dedi ki...

Kobe için bir sözlük yorumu der ki; "insanlık tarihinin, adı michael jordan olmayan en iyi oyuncusu"

Major dedi ki...

çağlar, kobe basketbolun gördüğü en üst düzey oyuncu dersen jordan'ın başarılarını da cevap olarak almaya hazırlıklı olmalısın. olay jordan'ı magic'i bird'i ilahlaştırmak değil bu üç adam nba'i farklı bir noktaya taşıdılar.

şöyle söyleyeyim bu üç adam olmasa biz nba izlemiyor olurduk ama kobe olmasa da olurdu.

yanlış anlaşılmasın kobe'yi severim. ancak jordan'da iyi demek hatta basketbolun gördüğü en üst düzey oyuncu demek çok abartı geliyor bana. hadi yetenek desen göreceli derim ama neye göre yetenek.

jordan daha büyük bir hücum gücü.

sansasyonel hareket desen yine jordan'dan daha çok çıkar.

smac desen yine herkes jordan der.

jordan'ın şutu kobe'den daha kusursuzdur.

jordan takım arkadaşlarını kobe'den daha çok oynatır.

son saniye şutlarında denkt gibidirler.

al işte şimdi yetenek dediğin ne kobe daha iyi bounce pas veriyor falan mı diyeceksin?

isteğin üzerine kariyer başarılarına ve istatistiklere girmedim girsek zaten jordan'ın yine bariz üstünlüğü var. bana da senin takımının oyuncusu diye biraz biraz kobe'ye aşırı hayran olmadan kaynaklanıyor gibime geldi.

kobe lebron'dan iyi denir, tmac'den iyi denir, iverson'dan iyi denir illa geriye gideceksek kobe, drexler'dan iyi diyelim, george gervin'dan iyi diyelim, pete maravich'den iyi diyelim mesela. jordan ile kobe'nin sikleti farklı çünkü. lincoln mü roberto carlos'mu muhabbetine benziyor biraz..

Çağlar dedi ki...

Ben bu konularda inan ki objektifimdir. Geçtiğimiz senelerde defalarca LeBron > Kobe dedim. O zamanlar öyle düşündüğüm için. Öyleydi çünkü. İnanmıyorsan forumlarda arşivi kurcalayıp bulabilirim. Ama son 2 senede Kobe o kadar geliştirdi ki kendini. Bunu sen, Ali, Ahmet çok fark edemedi belki, çünkü bizim kadar yakın takip etmiyorsunuz. Ama her maçını izleyen biri bunu fark edebiliyor.

Yetenek görece bir kavram. Bence de Kobe daha büyük bir hücum gücü, orta mesafe şutları daha iyi mesela. İşte bunlar hala "Jordan tanrısı" tabusundan kaynaklanan şeyler. Bozamıyorsunuz. Olabilir, doğal karşılıyorum.

Major dedi ki...

Çağlar niye inanmıyayım olm sana öyle diyorsan öyledir ama jordan tabusundan kaynaklanmadığını üstteki mesajımda anlattım. açıklayıcı olmamış sanırım.