21 Şubat 2014 Cuma

Sıcak sıcak...


Çıktığı ilk gün, yani bu akşam izledim Recep İvedik 4'ü.

Sabah Twitter'da da yazmıştım. Recep İvedik'e gülmediğini söyleyen insanları samimi bulmuyorum. Daha doğrusu gülmediğini söyleyeni değil de, neden güldürmediğiyle ilgili türlü sanatsal sebepler sayanları diyelim.. Yoksa bu komedi türü ilgisini çekmiyordur, gülmeyebilir. Ama "kaliteli espri yok, sırf kabalık sabalık, argoyla güldürüyor" laflarına acayip ayarım. Bu hayatta illa kaliteli esprilere mi gülmeli insanlar? Normal hayatta da çoğu zaman saçma sapan, absürd şeylere de gülmez miyiz?  Sanki günlük hayatta sadece kaliteli, zeka dolu, ince esprilere gülüyoruz.  Ben Cem Yılmaz'ın bu zeka dolu esprilerine de kahkahayla gülüyorum, Recep İvedik'in argo, kaba saba komikliklerine de.. İkisi de farklı tür komikler, evet. Ama amaç sadece gülmekse eğer, bir şey komikse komiktir.

Filme gittim ve tüm bu kasıntı düşünceler kafamda olmadan, kafa yormama gerek kalmadan umarsızca güldüm. Dört farklı Recep İvedik filminden en iyisi hangisi, sonuncusu diğerlerinden iyi miydi, kötü müydü.. Bunlar da beni ilgilendirmiyor. İzledim ve baya da güldüm. Bu.

Hiç yorum yok: