25 Kasım 2010 Perşembe

3D Merakı


Gittiğim 3 boyutlu filmlerde, filme konsantre olmaktan çok, sahnelerdeki 3D'nin derinliğini her seferinde yakalama ve bu teknolojinin nasıl yapıldığını çözme derdine düşüyorum. Yeni popülerleşen bir teknoloji tabii, çok aşina değiliz. Öyle olunca da sıradan konuşma sahnelerinde bile odadaki derinliğe, eşyaların duruşuna falan dikkat ediyorum.. Acayip ilgi çekici bir şey tabii.

Saw 3D'ten sonra iyice merak saldığım bu olaya artık yavaştan evde geçiş yapmaya başladım. 3 boyutlu filmler indirmeye başladım. Yukardaki basit 3D gözlükten bir adet sipariş ettim. 8-10 TL bir şey fiyatı. Tabii piyasada 50-100-200 liralara profesyonel 3D gözlükler olduğunu düşünürsek, bu işin en boktan başlangıcı. Ama eğer verim alabileceğimi hissedersem, bir süre sonra onlardan da bir tane alabilirim. Tabii bu alan biraz geniş. Sinema salonlarındaki profesyonel gözlükler işin şu an son noktası ancak normal bu tarz ucuz gözlüklerde 5-6 çeşit gözlük var. Gözlükler, cam renklerine göre ayrılıyor ve her gözlükle her film izlenmiyor. Filmin renk kurgusuna göre gözlük seçmek gerekiyor. Mavi-Kırmızı, Pembe-Yeşil ve Mavi-Kahverengi en fazla kullanılanlar. Bunlar içinde de en fazla kullanılanı mavi-kırmızı olduğundan şimdilik onunla başladım. Ona uygun bir sürü animasyon, resim ve 1-2 film falan da indirdim. Gözlüğün gelmesini bekliyorum.. Gelince gelişmeleri bildiririm artık. İnşallah sıçmayız.

Hiç yorum yok: