18 Eylül 2009 Cuma

İnceleme: PES 2010 Demo


+ Grafiklerdeki farklılıklar açar açmaz göze çarpıyor. Çok daha gerçekçi ve güzel olmuş. Artık serbest vuruş veya korner atacak adam topun başında mal gibi durmuyor mesela, hafif hareket falan ediyor, güzel. Saha zemini de çok gerçekçi. Artık sahaların hepsi suni çim gibi muntazam değil, hafif hafif renk farklılıkları, yer yer bozukluklar var.

+ Oyuncu kontrolü birazcık daha zor. Bu da bahsettikleri 360 derece kontrol kapasitesinden dolayı sanırım. Yani yine bildiğimiz Winning Eleven kontrolü ama topu tutması, dribling yapması biraz daha farklı geliyor oynayınca. Adam geçmeler, adam markajı biraz daha farklı. Yakın zamanda 09'u oynamış biriyseniz (ki ben yakın zamana kadar her gün oynuyordum) hemen hissetmeniz zor olmayacak.

+ Bu oyunda paso yapay zekaya kasacaklarını söylemişlerdi. Bu konuda ilk izlenimim, top rakipten taca veya kornere çıkacakken son anda topu sana çarptırıp topun senden çıkmasını sağlayabiliyor. Güzel.

+ Efsane "kare + X" feyk kombinasyonunu kaldırmışlar. Tabii çerez gibi kullandığım bu kombinasyonun olmayışı ilk başta beni dumura uğratsa da, çok kolay adam ve kaleci geçilebildiği için, gerçekçi olmuş bu özelliği kaldırılması. (1 saat sonra gelen düzeltme: Kaldırmamışlar, sadece eskisi gibi aynı anda basınca olmuyor, önce kare, sonra X'e basmak gerekiyor. Ama iyi haber, eskisi gibi her yapışta rakibin belini kıramıyorsunuz.)

+ Seyirci konusunda gerçek ambiyansa biraz daha yaklaşmışlar. Mesela deplasmanda oynayan takım top çevirirken seyirci ıslıklıyor, topu kaptırınca coşuyorlar falan. Tezahüratlar daha belirgin hale getirilmiş.


- Hakem yine evlere şenlik. 2009'da da böyleydi, hala aynı. Kaleciyle karşı karşıya olan adama kayınca sarı, alakasız yerde kayınca kırmızı. Umarım full'de düzeltirler bunu, yoksa büyük bir problem olarak kalacak.

- Bir de süperstarlar biraz fazla kayırılmış gibi. Torres'le tek başıma top player'da anasını ağlattım Barça savunmasının. Neyse ki, Galatasaray'dan başka takım seçmeyeceğim. Baros'u da Rooney kıvamında yapmamışlardır heralde. Hehe.



Sistem Gereksinimleri?

Ekran kartı konusunda PES 09 ile farkı yok ancak bu oyun biraz daha işlemci ve ram istiyor. Nitekim 09'da "Specifications" bölümünde tüm sistem özelliklerime "good" veren alet, 2010'da 1 GB'lık ram ve emektar 2.4 Ghz p4 işlemcime "bad" verdi. Bu yüzden de, 09'u high'da oynarken, bunu low'da oynamak zorundayım, ama sorunsuz oynuyorum. Ki medium ile low arasında hissedilir bir fark göremedim. İşlemci / ram konusuna geri dönersek.. Artık o kısımdan biraz daha fazla yiyeceği için, benim gibi kötü sistemli oyuncular, oyuna girerken Mozilla gibi işlemciden yiyen şeylerin hepsini kapatacaklar, dosya inerken oyun oynamayacaklar..

4 yorum:

Enes dedi ki...

Tepki süresi bence tam bir skandal. Tuşa basıyorsunuz iki adım sürmeden pas atmıyor. Vücut çalımı atmak için sağa dönüyorsunuz önce bir iki adım atıyor... O sırada topu kapıyorlar.

Bu düzelmezse kötü.

XcRoyal dedi ki...

Hiç bilgisayarda oynamadım bu oyununu. Ps'deki kadar zevk vermez diye düşünüyorum. Demosunuda oynamadım. İnşallah normali çıkarda Ps'de bir oynarız.

mitya dedi ki...

Spefications kısmı nedir? Nasıl açılır?

mitya dedi ki...

gördüm ya kabak gibi koymuşsun zaten ahah...