25 Eylül 2009 Cuma

Update: PES 10


Oyunun ilk incelemesini yaptıktan sonra, tabii oynadıkça yeni şeyler keşfediyor insan. Farklılıklar, eksiler, artılar.. Başlıkta "Update" deyişim ondandır.. Oyunu oynamak çok zevkli ama bazı çekincelerim var:

Skor yapmak, topu kaleye sokmak kolay değil evet ama atak yapmak çok kolay bence. Yani hızlı adamınız varsa kaleye doğru akmak, özellikle kanatlardan çok kolay. Top player'da Dani Alves'le otoban yapabiliyorum sağ kanadı mesela. Ya da Henry ile sol kanadı.. Mesela Henry ve defans oyuncusu yan yana koşmaya başladılar, sprint tuşuna ardı ardına basmaya başladığım anda Henry ile çok rahat fark açıyorum, kaleye doğru iniyorum çok kolay şekilde. Hızlı adamlara yetişememe olayı ile Winning Eleven 4'e dönülmüş resmen. Ben bunu beğenmedim. Tamam Messi'dir, Ronaldo'dur yapar zaten de, Henry sonuçta eski fırtına Henry değil, daha farklı özellikleriyle etkili olan bir adam artık. Veya Dani Alves, tamam süratli adam falan da, bir yere kadar.. Ortadan atak yapmak zor, çok fazla pas yapmanız gerekiyor, Messi'niz bile olsa koşup herkesi geçemiyorsunuz ama kanatlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bu konuda biraz huzursuzum açıkçası.

Ve oyun sanki hızlanmış. Oyun bir orda, bir burda, adamlar daha hızlı gibi genel anlamda. Koşarken sanki sahada akıyorlarmış gibi. Yani genel oyun hızı çok daha hızlı geldi bana, bu yüzden de çok fazla atak oluyor. Bu da gerçekçilikten fazlasıyla taviz verilmesi anlamına geliyor. Ben PES 09'u, daha düne kadar düzenli oynayan bir adamdım. Ama bunu o kadar uzun süre oynayamam gibi bir his var içimde, daha çabuk sıkılınabilecek bir oyun hissiyatı uyandırdı bende. Umarım yanılırım...

2 yorum:

mitya dedi ki...

Aynen. Abicim bir kere top kontrolü iğrenç. Oyuncuyla koşmaya bastığın an aşırı bir şekilde açılıyor top öyle olunca da özellikle orta sahadaysan anında kaybediyorsun.

ibra'yla, eto'yla veya bunlar gibilerle topu aldığın gibi adamın üzerine üzerine gideceksin herhalde, tercihen kanattan.

yıl olmuş 2010, bu kadar sikko olunmaz. fifa 98 buna on basar.

Cassy dedi ki...

çağlar'a katılıyorum ama mitya'nın dediği kadarda değil sonuçta bu daha demo, fullde bazı hataların düzeltileceğini söylediler. fullü görmeden konuşmamak gerek.