7 Ekim 2010 Perşembe

Galatasaray (R.I.P.)


Valla anlatmaya nereden başlasam bilemiyorum.. Kendimi bildim bileli Galatasaraylı'yım, ne yazık ki ben GS'ın bu kadar derin çukurda olduğunu, bu kadar berbat bir durumda olduğunu görmedim. Taraftar da şaşırmış durumda. Yönetime güvendiler; olmadı, topçulara güvendiler; takımda iyi oynayan yok, hocaya güvendiler; o da sıyırmış durumda. Şu an kimse neye kızacağını bilmiyor. Sarp, Ayhan, Misimovic, Servet, kaleciler, Rijkaard, Adnan's.. Her başarısız sonuçta biri asılıyor. Hani haklı da millet. Kağıt üzerinde süper bir kadro, hoca dünyaca ünlü, ekibi on numara.. Ama bakıyorsun, sezon başından beri, hatta geçen sezondan beri iyi top oynanmış maç sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor.

Nasıl bilirdiniz?: Aslında taa Özhan Canaydın dönemine dönüp, son 4-5 yıllık ilerleme (veya gerileme) sürecini yazmaya başlamıştım ama içimde sıkıntı bastı ve yazdığım 2 paragrafı silerek, tekrar bugüne döndüm. Peki sorun nedir?

1-) Yönetim kötü?
2-) Hoca kötü?
3-) Futbolcu kötü?

Durum öyle vahim ki, en baba GS taraftarını çağırıp, "sadece birini seçeceksin" desen seçemez. Seçemez abi. Çünkü işler öyle dolambaçlı bir hale gelmiş ki, birini seçemiyorsun, suçu bir gruba veya kişiye yükleyemiyorsun.


1-) Yönetim kötü?

- Transferlerde inanılmaz ağır davranılıyor, inatla sorunlu adam alınıyor, özenle kronik sakatlar seçilip takıma getiriliyor.
- Sakat demişken, yıllardır ortada olan bir "Sağlık Kurulu Sorunsalı" var. Sağlık ekibi anca birkaç yıl sonra yeni değişiyor. Koskoca GS camiası gidip Anadolu'dan sağlık ekibi transfer ediyor, 3-5 kuruş fazla verip üst düzey bir ekip getiremiyor.
- Belki 5 senedir barım barım bağırdan orta saha göbek transferi inatla yapılmıyor. Hala Ayhan, Sarp, Barış, Cana.. Debelenip duruluyor.
- Geçen sene yedek forvetsizlik yüzünden takım yarıştan düşüyor, 2. lig takımının forvetinden başka forvet alınmıyor. Şu an takım yine forvetsiz oynuyor.
- Takım içi gruplaşmaların, küslüklerin, birbirine selam bile vermeyen oyuncuların olduğu söyleniyor, bir yönetici de çıkıp "yok kardeşim öyle bir şey!" diyemiyor. Demek ki var. Yönetim bu sorunu yıllardır idare edemiyor.
- Yok GS Mobile, yok Riva projesi, yok bilmem ne ihalesi diye yıllardır kafamızı sikiyorlar. Ulan taraftar sahada oynayan futbolcuyu izliyor, sokayım sizin ihalenize, projenize. Bunları diğer kulüpler gibi kapalı kapılar ardında yapacaksın, başarı gelirse işte o zaman "bak biz bunları bunları yaptık, refaha kavuştuk, taraftarımıza armağan olsun" diyeceksin. Ortada ne sportif başarı var, ne somut bir şirket başarısı var, onu yaptık bunu yaptık. Siktirin gidin, kendi özel şirketinizde yapın ne yapıyorsanız bir zahmet..

Sonuç: Evet, yönetim kötü! Hem de çok kötü.


2-) Hoca kötü?

Rijkaard gibi bir adam hakkında kötü bir şeyler söylemek kimisine fazla lüks kaçıyor ama, gerçeği da yazmayalım mı kardeşim?

- Barım barım bağıran Cana'yı sezonun 10. resmi maçında anca takıma monte ediyor, ilk monte ettiği maçta da bir devre bile oynatmıyor.
- Birlikte rezalet ötesi oynayan Ayhan-Sarp ikilisinden onlarca maç vazgeçmiyor, herkesin bok gibi oynadıklarını düşündüğü maçtan sonra, sırf şans eseri bir galibiyet alındı diye gidip bu ikiliyi özel olarak tebrik ediyor.
- Gidip Barış gibi top tutmayı, dribling yapmayı, pas atmayı bilmeyen adamı sağ açık oynatıyor. Ya imkanın kısıtlı olur, böyle adamları oynatman gerekir de, Aydın varken sağ açık Barış hangi akla hizmettir allah aşkına?
- Bu sadece hocaya değil teknik ekibe yazılır ama, 2 senedir takım 60. dakikadan sonra bitiyor. Artık doktorlara mı küfredersiniz, yoksa kondüsyonerlerin, fizyoterapistlerin mi anasını anarsınız bilemem.
- Ben Rijkaard'ı çok savundum, ölümüne de arkasında olduğunu söyledim ama artık ortamın rüzgarına mı kapıldı nedir, o da kayışı sıyırdı. Tamam imkanları kısıtlı ama en büyük sorunu şu; Rijkaard denemiyor ve herkesin haftalar öncesinden gördüğü gerçekleri çok geç uygulamaya sokuyor.

Sonuç: Üzülerek söylüyorum ama.. Evet, hoca bu takımda kötü!


3-) Futbolcu kötü?

- Arda, çok ciddi bir darbe alarak sakatlandığı maçta oyuna devam ediyor. 3 hafta dendi, sonra 6 hafta oldu, şimdi de 4 ay dendi. Türkçesi; Arda'dan muhtemelen bu sezon hayır gelmez. Kendisinin de Premier Lig hayalleri, bu saatten sonra PES, FIFA gibi oyunlarda devam edebilir anca. Ha, bu aslında böyle araya sıkıştırılacak bir konu değil, çok çetrefilli bir hadise. Kimi Hiddink'e kızar, kimi doktorlara kızar, kimi Arda'ya, kimi GS'a kızar. Ben kimseye kızmam, sinirlenmem. Hepsinin götüne koyim. Tamam milli takımı biz de destekliyoruz ama böyle böyle adamı milli takımdan da soğuttular, her dönüşte 2-3 sakat, bu nedir lan.. Milli takımınıza da sokayım.
- Tek tek oyuncuları incelemeye çalışırsak, 5 sayfa sürer ama tüm oyuncularda genel bir isteksizlik, halsizlik, vurdumduymazlık var. Takımda kaleci Ufuk, Neill, Ayhan, Kewell ve bazen Baros haricinde gerçekten isteyerek oynayan, aldığı parayı hak etmeye çalışan adam yok, net şekilde yok. Buna Arda da dahil.

Sonuç: Kağıt üzerinde tamam, ama sahada.. Evet, futbolcu da kötü.

Genel Toplam: Galatasaray'daki problem şu an herhangi bir hamleyle düzelecek gibi durmuyor. Durum, bu yüzden çok vahim. Hocayı değiştirsen, bu yönetimle olmaz. Transfer desen, 1-2 adam almakla olacak şey değil. Yönetim toptan değişse, takım bir anda top oynamaya başlayacak değil.. Ben bu sezondan tamamen umudumu kestim. Takımda 2 maç üst üste iyi oynayan adam yok. Hocanın ne yaptığı belli değil, yarın ortada kim oynayacak, açıkta kim oynayacak tahmin edeni peygamber ilan ederler zaten. Maç falan izlemiyorum artık.

Cenaze bitti, herkes evlerine: Hadisenin vehameti öyle böyle değil, kimsede de çözüm yolu yok. O kadar fazla yerden patlak verildi ki, taraftarın artık "şu değişsin, böyle yapılsın takım düzelir" gibi bir umudu da kalmadı. Bekleyip, neler olacağını izlemekten başka yapacak bir şey yok.

Cennet mi, Cehennemi mi hocam? Valla orasını bilmiyorum da, Cimbom ölmüş, ağlayanı yok hocam. Başımız sağolsun.

2 yorum:

Lord-1 dedi ki...

Rijkaard net gider gibi. Yönetim bir dahaki seçimde büyük ihtimal avucunu yalar. Yani 3 sene sonra düzeliriz. E 2012'de kıyamet kopçak diyolar. Bu durumda panik yapmaya gerek yok. Gerçek Galatasarayı öbür dünyada izlicez gibi.

Major dedi ki...

eskiden galatasaray'ın bir altyapısı vardı, geçen bir maçta baktım hep anadolu takımlarının kalburüstü oyuncuları galatasaray'ın kemikleşmiş kadrosu olmuş. oynatsın baba rijkaard gençleri bari taraftarın umudu falan olsun..