21 Ekim 2010 Perşembe

Intel vs. AMD


Yeni bilgisayar toplama çalışmalarımı hızlandırmış bulunmakla birlikte, bir kararsızlığa düştüm. İşlemciyi 4 çekirdekli Intel mi alsam, yoksa sağlam bi AMD mi.. İkisinin de birbirine göre avantajları, dezavantajları var. Ama iş fiyata gelince AMD 1 adım değil, 5 adım öne fırlıyor. En baba AMD işlemciyi, iyi bir Intel fiyatına alabiliyorsunuz.


Performans olarak farklarına gelirsek.. Ben de öyle çok bildiğimden değil, zaten hiç AMD kullanmadım ama genel hatlarıyla bilgi sahibi sayılırım. Esas olarak Intel; Cache Bellek'te, AMD ise Ram Bellek'te avantaj sağlıyor. Intel, Cache'i daha tutumlu kullanıp bir çok işi aynı anda yaparken daha iyi performans vaad ediyor ama Ram'i çok kısıtlı kullandığı için oyunlarda falan daha kısıtlı. AMD ise tam tersi, Cache'i daha vurdumduymaz kullandığı için aynı anda çok fazla işlem yaparken zorlanıyor, ama Ram'i tam veriminde kullandığından oyunlarda ve ağır uygulamalarda çok daha başarılı. Ben de zaten bilgisayarı oyun için değiştiriyorum. Oturup 10 programda çalışan bir insan değilim. Kullandığım en baba program Photoshop. Yaptığım en ağır işlem Chrome, Flashget ve Photoshop'u aynı anda kullanmak. İşin içine fiyat da girince AMD çok daha cazip geliyor.

Üzerine babalarından 1 GB ekran kartı, 250-500 GB arası HDD ve 3-4 GB ram'i da patlattığım vakit derdim tasam kalmıyor.

4 yorum:

Ozan dedi ki...

forever intel :D

Adsız dedi ki...

kanka ya ne kadara mal olcak çizdiriversene şuralara bilelim bizde

Adsız dedi ki...

bende bu ara düşünüyorum yenilemeyi ve 1100 tl yi gözden çıkardım. i serisi bi işlemci düşünüyorum 400 civarına. Bu arada abi anakartın yeterli mi ?

Çağlar dedi ki...

@Adsız 1;
Daha belli değil hocam, 500-1000 arası bir şeyler olacak gibi, kesin belli olunca yazarım bloga.

@Adsız 2;
Kasayı komple yeniliyorum. Kendi kasamı komple verip, yenisini alacam.