4 Ekim 2010 Pazartesi

Yıllaaar, yıllar önce...


Kenan Sofuoğlu, Dünya Süpersport Şampiyonası'nda 2007'den sonra bir kez daha şampiyon oldu, bunu bilmeyeniniz yoktur. Bu muhtemelen bir Türk sporcunun motorsporlarında elde ettiği en büyük başarı. Kenan, 2007 yılında şampiyon olduğunda Batug Forumu'na şöyle bir şey yazmışım:

Babamın işi (motorsiklet alım-satım, ticaret ve yarış sponsorluğu) dolayısıyla Sofuoğlu ailesini yakînen tanıyorum. Çokça muhabbetim olmuştur kendileriyle. Özellikle rahmetli abisi Bahattin ve en küçükleri Sinan abi ile...

TV'ler abisi Bahattin'in motor kazasında öldüğünü söylüyolar ama yanlış bilgi. Abisi normal yürürken, karşıdan karşıya geçerken bir araba çarpması sonucu hayatını kaybetti, bizzat cenazesinde de bulundum.


Kenan'ın olayı ırsi zaten, ailecek yetenek var. Kardeşi Sinan da 20 (veya 21) yaşında, Türkiye şampiyonasında Tolga ve Barış ile birlikte ilk 2'yi domine ediyolar. Buraya not düşeyim; eminim k birkaç yıl içinde onu da Avrupa pistlerinde göreceksiniz.


Kenan abinin Türkiye'de yarıştığı sıralarda, abisi Bahattin vefat ettikten birkaç hafta sonraki İzmir Pınarbaşı Pisti'ndeki yarışta "Abim için" diye haykırıp yarışta ortalığı toz-duman ettiğini hatırlıyorum. Zaten o günden sonra Kenan abiyi hiç göremedim, çünkü birkaç yarışta daha bulunduktan sonra dışarıdan teklif geldi ve Avrupa'ya açıldı. Zaten aradan çok geçmeden de Dünya şampiyonluğu geldi.


Buradan da helal olsun diyorum...

Demişim. Kenan, öyle bahtsız bir adam ki, diğer biraderi Sinan da ben bunu yazdıktan kısa bir süre sonra vefat etmişti. Ama Kenan yine yılmadı. Teknik-mekanik ekip olarak şampiyonanın en zayıf ekibiyle çalışmasına, hatta bunu her fırsatta söylemesine rağmen, şampiyon olamadığı 2 yılda da hep iyiydi.

Helal olsun Türk çocuğu. Ben öyle çok milliyetçi, her fırsatta "işte Türk'ün gücü" tarzı biri değilimdir ama bu adamı her izlediğimde milliyetçi ruhum kabarıyor, inanılmaz gurur duyuyorum. Belki de motosiklet piyasasının içinde olduğumdan, Kenan'ı da tanıdığımdan biraz faza abartıyorum ama.. Artık abartılmayacak bir durumu da kalmadı bu işin. Adam Moto GP'nin bir alt kategorisinde 600 cc şampiyonu ulan. Daha ne olsun.. Seneye sınıf atlayıp, 1000 cc'de yarışır umarım.

1 yorum:

moonchile dedi ki...

seneye motogp de yarışacak diye biliyorum. umarım doğrudur ve dünyanın en zor kategorisinde görürüz kenan'ı..

ve umarım baskeçilere prim yağdıran devletin kenan ve onun gibilere -para-pulu geçtim- doğru düzgün şartlar sunduğunu da görürüz bir gün..