26 Ağustos 2010 Perşembe

Yılların özlemi diniyor mu?


Futbol oynadığım yıllarda, kendimi övmek gibi olmasın, baya iyi oynardım. Çok hızlıydım, fena çalım atar, şut çekerdim. Tabii kısa hevesler dışında hiçbir zaman kulüplerde boy göstermedim. Şimdilerde Süper Lig'de oynayan Bucaspor'un miniklerinde lisanslı top koşturmuşluğum vardır birkaç ay da olsa, ama o kadar. Hepsi bir yana, bazen heveslenip kaleye geçerdim mahalle arası maçlarda. Kalede de hiç fena değildim, hatta halı saha maçlarında da yakın zamana kadar arada kaleye geçip, iyi performanslar sergilerim. Kalecilik her zaman ilgi duyduğum, sevdiğim bir olay olmuştur yani. Ulan bir yere bağlayamayacam galiba :)

FIFA 2008 ile ilk olarak "tek bir oyuncuyu kontrol etme" olayı heveslendirmişti bizi. Sonra PES 09 ve 10'la zirve yaptı. Ancak ikisinde de kaleci olamıyorduk, malum kalecilik bambaşka bir olay. Uçma, yatma, degaj, pozisyon alma.. Bunlar için apayrı bir modifikasyon gerek. Buna gerek duymadılar EA ve Konami. PES'te nedense defans oyuncusu bile alamıyorduk, bu arada.

Neyse lafı uzatmadan müjdeyi vereyim, FIFA 11'de Become a Pro modunda kaleci de olabilecekmişiz. Şimdiden acayip merak ettim. Muhtemelen ilk tecrübesiz zamanlarda uçmamıza rağmen saçma goller yeriz, tuhaf hatalar yaparız falan, sonradan yavaş yavaş gelişiriz. Muhtemeldir ki, refleksleri geliştirmek için ilginç antrenmanlar, oyunlar falan yaptırabilirler. Çok iyi olur, çok da güzel olur.

Dünyanın en nankör mesleğini yapmaya hazır mısınız?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Fifa 11, yazım hatası yapmışsın.

Bu mod sanırsam "be a goalkeeper" adıyla ayrı bir mod olacakmış.Ancak tam emin değilim.İlginç olabilir.Pes'de olsaydı önündeki kaleciyi kesmek bayaa zor olurdu herhalde..

Armando dedi ki...

fifa, 09'dan itibaren aldı götürdü. bu olayla iyice çıtayı yükseğe çekip arayı açtılar bence.