9 Ağustos 2010 Pazartesi

"Anam coştu lan bunlar!"


House MD'ye başlamam, bırakmam, tekrar başlayıp, tekrar bırakmam gibi saçma sapan ruhani dengesizliklerimden bahsettim geçenlerde. Yazıyı okuyanlar biliyorlar, sürekli bırakıp başlama sebebimin dizinin kalitesiyle hiçbir alakası yok tabii ki, Allah taş eder valla. Neyse sonuç olarak, şimdi 3. sezonun sonlarına yaklaşıyorum. House'un ne kadar harika bir dizi olduğundan falan tekrar bahsedecek değilim, bunu 1. sezonun başında da biliyordum, 3. sezonun sonunda fikrim daha da pekişti, söylenenlere göre 5. ve 6. sezondan itibaren iyice zirve yapıyormuş. Belirtmek istediğim kısa not, 2. sezonun ortasından itibaren dizinin çehresi baya değişiyor, 3. sezonla birlikte baya cozutuyor (iyi anlamda). Hastaların durumları 2. plana atılıp, kişisel meseleler ve grup içi kişilerin hayatlarına çok daha fazla yer veriliyor. İyice karakter temalı bir dizi haline bürünüyor. Bu da lezzeti acayip arttıran bir unsur.

4. sezonun da grevden dolayı 16 bölüm olduğunu düşünürsek, yolun yarısından fazlası bitti gibi. Eczacılıktan başlayayım diyorum... Şaka bir yana, insan cidden üstünkörü bir şeyler öğreniyor. Artık hangi vakada ilk hangi yöntemi deneyeceklerini falan biliyorum aşağı yukarı. Tıp dünyasıyla alakası olmayan milyonlarca kişi bile diziye bayılırken, tıp öğrencilerinin ve doktorların falan bu diziyi ne kadar büyük bir keyifle izleyebilecekleri geliyor ara sıra aklıma. Şahsen benim hemşire yengem 6 sezonu da defalarca izleyip hatim etmiş durumda, boş geçen gece nöbetlerinde bile DVD'lerini izlediğini söylüyor.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

4.Sezon Finaliyle zirve yapıyor, 5 ve 6 kreması oluyor :)

Enes dedi ki...

Üst üste 2 güzel bölüm olması sebebi ile 4. sezon finali daha iyi gelse de, kesinlikle 6 sezonluk House tarihinin zirvesi 5. sezon finalidir.

Diziyi bitirmiş, yeni sezonu bekliyor olsam da House hakkında yazılmış bir şeyler okumak çok hoş :)

DrLakers dedi ki...

Dizi gerçekten acaip birşey, Hugh Laurie'nin oyunculuğuna diyecek laf bulamıyorum ben, adam 6 sezondur sürekli bir şeyler katarak devam ettiriyor oyunculuğu. Bütün sezon finalleri de ayrı bir güzel bence, ben mesela ilk sezonun finali, kendimce House'un nasıl bu hale geldiğini anlatan bölümü o sezonun finaline eklediğim için en süperi.

Yalnız şu konuda bir şey söylemek isterim ki bir tıp faklütesi öğrencisi olarak bu dizi ile doktorluk nasıl "yapılmaz" o öğrenilir anca. Bir kere artık öyle bir uzmanlaşma var ki dünyanın hiçbir yerinde hiçbir doktor bu arkadaşlar kadar değil; maşallah adamlar hem dahiliyeci, hem nörolog, hem radyolog bütün girişimleri kendileri yapıyor, hem de cerrrahi bir şey olduğu zaman direkt hastayı açıyorlar, hem de ne cerrahisi olduğu da fark etmiyor, kalp-damar, beyin, genel cerrahi...Günümüzde böyle bir hekimlik yok, kaldı ki bu branşların her birisinde de bir sürü alt branşlar var ki onlara hiç girmiyorum.

Hadi neyse, diyelim ki çok manyaksın bunların hepsinde uzmanlık yaptın eyvallah da asıl yanlış olarak yapılan şey tanı koyma konusunda. Bu dizide bir kaç semptom buluyorlar, ortaya fikirleri atıyorlar, House birisi olsun diyor, hop anında hiçbir şey yapmadan o hastalığın tedavisine başlıyorlar. Ülkemizde "bile" böyle bir hekimlik yapılmaz ki kaldı ki Amerika'da yapılsın. Önce bütün olasılıklarla ilgili bir analiz yapar, gerekli tetkikleri yaparsın ondan sonra tedaviye geçersin. Bir de ilk önce en absürt tanıyı değil, en olası tanıyı denersin, sonra diğer uç vakalar olabilir. Bir kaç bölümde böyle yapıyorlar ama genellikle en saçma şekilde tıp uyguladıklarını belirtmek isterim. Ha koydukları tanı uyuyor mu vakalara, tamam uyuyor; ancak uygulama yanlış.

Bence dizinin seyri açısından böyle uyguluyorlar; çünkü bu diziyi ben CSI'a benzetiyorum, kalıp bakımından. Bir olay var (hastalık), olayla ilgili suçlular var (semptomlar ve olası tanılar), dizi süresince bu suçlular hakkında araştırma yapıyorlar, sürekli birisi suçlu durumuna düşürülüp onun üstüne yüklenirler; ancak en sonunda suçlu bulunur.

Eğer tıp uygulaması ile ilgili örnek almak isteyen varsa bu örnek kesinlikle House değildir. Örnek alınacak dizi bence tarihin en güzel dizilerinden birisi olan ER'dır.

Biraz uzun bir yorum oldu kusuruma bakma Çağlar. Ama hani demişsin ya tıp öğrencileri ve doktorlar bu diziyi nasıl keyifle izliyorlardır diye. Doğru ben çok keyif alarak izliyorum; ama böyle şeylerde böyle dikkat ederek izlemek insanı yoruyor :)

Çağlar dedi ki...

Abi süpersin, çok teşekkürler yorumun için. Uzun mu, ne demek, fark edemedim bile okurken.. Eline sağlık.

Faruk dedi ki...

Babalar..
Cuddy'nin kalçalar, balkonlar..