20 Eylül 2009 Pazar

Bir Ronaldo frikiğinin analizi


Ronaldo özel bir adam, herşeyiyle. Özel hayatıyla da, futboluyla da... Ve bir "özel"liği de frikiklerde topa vuruşlarında göze çarpıyor. Aslında bilinen bir şey aşağı yukarı ama, resimle örnekleyerek de vermek, bir şeyler söylemek istedim kendimce. Evet, bir Ronaldo frikiğinin analizi...

Adım 1: Normal/iyi bir frikikçi, topu diker, gerilir, topun birkaç metre gerisinde ve "çarpazında" durur. Böyle ayakları yan bir şekilde bekler. Bu adamın özelliği burada başlıyor. Herif topu dikiyor, adım adım geriliyor ve topun tam karşısında duruyor, üztelik bacaklarını kocaman açarak (bkz: tepedeki ilk resim).

Adım 2: Topa doğru karşıdan gelirken, koşarak çok hafif bir açı veriyor. Ve vururken topun çok çok hafif çarprazından vuruyor. Tahminen 10-15 derece (bkz: tepedeki 2. resim). Nitekim topa vururken ayak içini çok az kullanıyor, ağırlıklı olarak ayağının üstünü kullanıyor, ki bu pek (hatta hiç) görülmüş bir frikik tarzı değil. Oysa diğer iyi frikikçiler hep topun aşağı yukarı 45 derecelik yanından vururlar.

Adım 3: Esas ilginçlik burada aslında. Yine normal frikikçiler topa vururken, kuvvetlerini topa, yani ileriye topu verdiklerinden, ağırlık merkezlerini geriye doğru atarlar ki, dengelerini sağlayabilsinler. Vurduktan sonra da böyle hafiften bellerini bükerek, geriye doğru yaslanırlar doğal olarak. Ama bu adam topa vurduktan sonra resmen öne doğru eğiliyor (bkz: tepedeki resim 3 ve bu resim). Ki resimde herif resmen koşuyormuş gibi.

Adım 4: Çok sert vurduğu top, çok ilginç bir falso almasının yanı sıra, çok acayip bir bombe de kazanıyor. Ve top kalecinin üstüne doğru bile gelse kaleciyi mal ediyor. Ki Ronaldo, bu vuruş mekaniği sayesinde çok iyi yerlere gitmeyen bir çok frikik golüne imzasını koymuştur. Ki bu videodaki ilk gole dikkat ederseniz, top sol kale direğinin 2 metre kadar orta kısmına doğru gitmiştir.

Adım 5: Gol.

İyi bayramlar.

7 yorum:

Enes dedi ki...

Ronaldo'nun başta dünya karması maçında attığı olmak üzere onlarca muhteşem frikik golü var ama bu Zurich maçında attıkları bana kalırsa %100 kaleci hatası...

Major dedi ki...

çağlar yapma ayağının üstünü kullanarak frikik kullanmak hiç görüşmemiş birşey nasıl olur. roberto carlos fenerbaheçe'ye geldi unutuldu sanırım.

roberto carlos topu diker adım adım gerilir. topa koşarak gelir ve ayağının üstüyle vurur. o bunları yaparken cristiano ilkokuldaydı.

daha yakından örnek verecek olursak hami de bu tarz vuran adamlardandı.

artık frikik diyince milletin aklına cristiano ronaldo'nun gelmesi ne acı. benim aklıma hala beckham, carlos, hooijdonk, rapaiç, juninho geliyor.

Çağlar dedi ki...

Ulen Kaan ulen Kaan..

Ayağının üstüyle frikik kullanmak görülmemiş bir şey lafımı şöyle düzelteyim, Carlos falan da evet üstüyle vururdu ama çok farklı tarzda kullanırdı. Carlos barajın yanından, arasından, tersinden geçirerek füze gibi yolladığı topu kaleye ulaştırırdı. Ronaldo ise bir Zola, Zidane, Hagi, Hooijdonk klasında kullandığı frikikleri ayak üstüyle vuruyor. Yani tıpkı onların yana gerilip, barajın üstünden falsolu göndermesi gibi gönderiyor topu kaleye. Falso ve bombe alıyor falan.. Hami ve Carlos 15 metre gerilerek güm diye vururlardı topa, aynı şey değil.

Yazıyı iyi okumadan "frikik deyince CR geliyor" diyosun, büyük ayıp ediyosun. Yazıda verdiğim linklerde Zola ve Beckham'ın da görüntüleri var. Ronaldo'nun tarzı çok farklı olduğu için onu ele aldım. Yoksa ben canlı canlı 5 sene Hagi izlemiş adamım. En basitinden...

Adsız dedi ki...

Bir de niye Ronaldo'nun aklımıza gelmesi acı onu merak ettim ben...

Major dedi ki...

çağlarım "Nitekim topa vururken ayak içini çok az kullanıyor, ağırlıklı olarak ayağının üstünü kullanıyor, ki bu pek (hatta hiç) görülmüş bir frikik tarzı değil." demişsin nasıl ben şimdi senin burdaki yorumda demek istediğini söylediğini anlayayım.

yazıyı okurken linklere bakmamıştım kusura bakma ama yorumumda cristiano ronaldo konu olunca ön yargılı yaklaşırım olaya.

hatta şu adama ronaldo değil cristiano ronaldo diyelim lütfen diyeyim, gerisini sen anla =)))))))))

Çağlar dedi ki...

Olum sen herife antipati besliyosun diye yaptıklarını görmezden gelemezsin. Nitekim adam ampül gibi asıyor frikikten. Zidane'dan, Beckham'dan ondan bundan aşağı kalır yanı yok.

Ayrıca bu adamın soyadı da Ronaldo'dur, Luiz Nazario De Lima'nın da öyle :)

Major dedi ki...

"Ayrıca bu adamın soyadı da Ronaldo'dur, Luiz Nazario De Lima'nın da öyle :)"

oha bunu demeyecektin lan aynı nesildeniz bide yazıklar olsun sattın aq hatıraları, gerçek ronaldo'yu, yazıklar olsun.. =)))))))))