3 Eylül 2009 Perşembe

Sihirli Televizyon Efsaneleri - Top 10

1-) Ruhsar: İlk göz ağrımızdı. Ölen bir kadının ruhu dünya gelir, sadece kocasına görünür ve komik(?) olaylar gelişirdi. Sadece yağmur yağdığında dünyaya gelebilirdi Ruhsar, bereket gibi mübarek. İşin ilginci, şu soru kimsenin neden aklına gelmiyordu? "Her gün mü yağmur yağar arkadaş?" Ruhospu gibi yaratıcı bir kavramı dilimize kazandırmıştır bu dizi. Cem Davran'ın hatrına kaçırılmadan izlenmiştir. Ayrıca genelde küçük yaş kitlesine hitap ediyor olsa da şu ve şu tür kareler nedeniyle ergen gençlerin de ilgi odağı olmayı başarmıştır. Ki bu karelerden her bölümde birkaç tane bulmanız olasıydı. Bizim eski servis şöförü Hasan abinin şu sözünü hatırlatmak isterim: "Ben iki tane taş tanırım. Biri Erol Taş, diğeri Hande Ateizi." Eyvallah abi...


2-) Bücür Cadı: Bütün sihirli dizilerin tartışmasız ağa babasıdır. Bu dizi zamanında ben de çocuk yaşta olduğumdan, oturur her gün çatır çatır izlerdim valla. Bücür Cadı rolündeki gıcık tipli kız Zeliş*, annesi Şehriye Hanım ve Şehriye'yi bir türlü yatağa atamamış olan Köfteci Abbas.. Of of. Ki kare leke, bu iki oyuncunun da Türk oyunculuğunun önemli birer parçası olarak sayılmasıdır. Ne diziydi be.. Acaba en efsane olay tepsiyi sihirli ayna olarak kullanmaları mı, yoksa burun kıvırarak sihir yapabilmeleri mi, yoksa mutlu anlarda anneyle kızın burunlarını birbirlerine sürtmeleri miydi? İşte buna seyirci karar versin.

*: Bizim Zeliş, baya serpilmiş, erik gibi olma yolunda yollar katetmiş. Link.


3-) Sihirli Annem: Muhtemelen efsaneler arasında en kült olmuş olan buydu. Sihirli Anne Betüş, çocuklar, Çilek, anneanne dışında son derece masum bir sülale.. Ama en komplike ve geniş yelpazeli konuları barındıran dizi de buydu. Kardeşimin mihenk taşlarından biridir. Bir de çocukları etkilemez derler. Çocuğun o dönemki halini, hayallerini görmeniz lazımdı. Hayda da hay...

Benim için mihenk taşı kardeşimin varlığıydı zaten. Tabii ki kardeşim yüzünden artık hiçbir sihirli diziyi kaçırmayacaktım. İzlemesem de göz ucuyla bakacak, konularını, kişilerini bilecektim ne yazık ki...


4-) En İyi Arkadaşım: Ve sonunda Hamdi Alkan dediğimiz, bağrımıza bastığımız adam da elini bu işe atmıştı. Ee ne var ki, kim siker saygınlığı. Para işi bu abicim. Çocuklar deli gibi izliyordu, Hamdi Baba da yapıyordu, izleniyordu. Cino rolündeydi Hamdi Alkan, evet iyilik cini. Dünyadan seçtiği bir çocuğun koruyucusu ve hizmetkarı olmuştu. Çocuk da karı kız peşinde koşarken cinden yardım isteyip dururdu. Erdal Tosun gibi bir adam bile bu yapımda rol alıp, bütün hayallerimi yıkmıştır. Gerçi o Maskeli Beşler Irak'ta da oynadı ama, önceki filmlerin hatrınaydı o. Dizide tek kayda değer nokta Tatsyana Tsvikeviç idi efendim.


5-) Acemi Cadı: Kaan Kural hatrına ciddi ciddi izlediğim çok bölüm olmuştur. Allah var, Kaan Baba da acayip matrak roller çıkarmıştır ama dizinin geri kalanı şaka gibidir. Hatta Kaan Abi'yle mesajlaşmıştık bir ara dizi hakkında, ailecek severek izlediğimizi söylemiştim, cevaben "valla ben de öylesine, değişiklik olsun diye kabul ettim, baktım izleniyor, yürüdü gitti" demişti. Çok yaşa ağabey. Dizi ayrıca şu tür sahnelerin bolluğu sayesinde de belirli kesimin ilgisini kazanmıştır. Şu sıralar her sabah tekrarları yayınlanıyor, kardeşim de pür dikkat seyrediyor.


6-) Selena: Ütopya, Hades, Yüce Honos, Se-Le-Na... Of of of. Efsaneler efsanesi. Sinem Kobal bu diziye kendini öyle kaptırmıştır ki, gerçek hayatta da salak biri haline bürünmüştür. Anında Görüntü Show'da denk geldim bir defa. Saçma sapan şakalar, espri olsun diye sarfedilen anlamsız cümleler, gereksiz uzatmalar falan.. Kendisinin gerçek bir taş olduğu realitesi bile önemini kaybediyordu tüm bu olaylar yüzünden. Tıpkı Acemi Cadı gibi bunun da hala her gün tekrarları yayınlanmakta ATV'de..


7-) Bez Bebek: Katil dizidir bu, seri katil.. Evrim Akın gibi bir sanat eserinin katili olmuştur bu dizi. Premier Lig'in katili olmuştur bu dizi. Tan Sağtürk gibi mesleğinde sonsuz saygın bir adamın katili olmuştur. Fox'un da katili olmuştur, yeni açılan bir kanalın itibarını zedelemesine neden olmuştur. Diziyi günde 8 defa yayınlayan Fox için elbette mantıklı bir hamleydi bu, çünkü izleniyordu. Selena'daki Ütopya'nın yerini Oyuncaklar Ülkesi almıştır. (Bkz: HTŞ #2)


8/9/10-) Prenses Perfinya / Tılsım Adası / Hayal ve Gerçek: Valla en son efsaneler de bunlar, ama üçü hakkında da hiçbir fikrim yok. İnşallah listede unuttuğumuz bir şey olmamıştır. Sürç-ü lisan ettiysek canımız sağolsun.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

3. sırada kim var hacı...

Çağlar dedi ki...

Düzelttim.

Beercholic dedi ki...

ayrı dünyalar nerede? sihirli pek bir -hatta hiçbir- alakası yok ama çok seviyordum ben o diziyi :) her izleyişimde ağlardım.

ayrıca zamanında hande ataizi'nin hastasıydık, şimdi de sinem kobal'ın pek tabii ki..

Umut Tuğaç dedi ki...

Küçük besleme vardı olm nası unutursun

http://www.facebook.com/group.php?gid=7716504635&ref=mf

Çağlar dedi ki...

baba Küçük Besleme ve Üvey Baba'nın yerleri apayrıdır elbette. ama bu sihirli perili dizilere geçmeden bir önceki aşamaydı bunlar.

Cassy dedi ki...

yaw adam sihirli dizileri yazmış biri ayrı dünyalar diyo biri küçük besleme diyo :D o zaman cennet mahallesini tek geçiyorum lan.

Enes dedi ki...

Bücür Cadı ile Ruhsar'ı ayıla bayıla izlerdim. İkisi de on numara dizi...

Major dedi ki...

Çağlar sapık mısın lan bütün frikik anlarını hatırlıyorsun? :D

Ruhsar eğlenceli ve komik bir diziydi. Severek izlerdik..

Bu arada Cino'da oynayan çocuk Yılsu, bizim okuldaydı, ayıptır söylemesi. Tabi gönül isterdi Sinem Kobal bizim okulda olsun da neyse..

ako dedi ki...

tüm bunların atası Uzaylı Zekiyedir.

Adsız dedi ki...

bez bebek ? ahah

Mehmet Dinler dedi ki...

Taşın Sırrı 'nı Hayal ve Gerçek'e tercih ederim :sp:

Hayal ve Gerçek Ruhsar'ın tıpkısıdır tamamen

Kaena dedi ki...

hande ateizi'nin ikinci fotosu inanılmaz bir şey...