23 Eylül 2009 Çarşamba

Hıncal Uluç fenomeni


Bugünkü (23.09.2009) Sabah Gazetesi'nin Hıncal Uluç sayfasında, abimiz yine döktürmüş. Galatasaray'ı bombalama eserlerine yeni bir halka daha eklemiş. Kısaca; "Baros futbolcu değil, golcü bile değil, acilen gönderilmeli, arkada öyle oyuncular varken ben de gol atarım, yılda 200 gol atsa da golcü olamaz. Nonda ise eh işte, büyük futbolcu değil ama golcü. Rijkaard uyuyor, hiçbir şey göremiyor. Neskeens antrenör değil. Panathinaikos Cimbom'u perişan etti, Cimbom çok ballı" vs. gibi şeyler söylemiş. Klasik Hıncal Uluç yorumları yani. Hayır, bunda şaşılacak bir şey yok zaten ama, az önce GS forumlarından birinde gördüm ki Hıncal'ın bu yazısı alıntı yapılarak onlarca mesaj yazılmış. İşte "salak bu adam, nasıl olur da böyle der, ne biçim yazar bu" falan da filan diye herkes ateş püskürmüş Hıncal'a, hem de büyük bir hışımla.

Yahu..

İşte Hıncal Uluç gibi adamlar bu ülkede sizin sayenizde milyarları götürüyor, sizin sayenizde yazar-yorumcu olup, sizin sayenizde güzellik yarışmasına bile jürilik yapıyor.

Neden???

Çünkü bu adamın bütün yazarlık mantığı, herkesi kötüleme ve her şeyin kötü yanlarını bastıra bastıra gösterme üzerine kurulu. Bu adam tersliklerle, tepki alacak yazılarla dikkat çekiyor ve o yüzden okunuyor. Bu bilinen en çok bilinen popüler olma yöntemidir zaten. E biraz da bilgi ve kültür olunca, rahatlıkla işi götürüyor "fenomen" yazarımız. İnsanlar da "vay efendim nasıl böyle olur?" deyince adam amacına ulaşmış oluyor doğal olarak. E Hıncal Uluç da bu işte, ne şiddet, celal nedir?

Şahsen ben bu yazının tamamını, sabah 8'de okumuştum. Ama akşam eve geldiğimde, yazının öyle bir tepkiye mağruz kalacağını hiç tahmin etmiyordum. Çünkü ben sadece okudum ve içimden bir "hassiktir lan" dedim, güldüm geçtim. Siz de böyle yaparsanız, o zaman böyle yazıları ve vasıfsız yazarları ülkemizde daha az görürüz. Derim ben...

Saygı, sevgi...

3 yorum:

Major dedi ki...

başarılı olan herkesi eleştirir ve her boku bilen adamdır. lucescu, daum, gerets, zico kim şampiyon olduysa eleştiriyordu. onlardan çok beni ukalalıkları bitiriyor.

bir yazısında alex'i eleştirirken amerikan futbolundan örnekler vermişti, olmaz böyle şey. zamanında blogumda da yazmıştım onu:

http://kaanozaydin.blogspot.com/2008/07/spor-yazar-hereyi-bilir-mi.html

ZorAdam51 dedi ki...

Katılıyorum bence de biz tepki verdikçe bu adamda yazıyor.Aynen bende güldüm ve gülmeye devam edeceğim.

PIERREMANU dedi ki...

Futbol görüşü 80'lerde kalmış bir insandır ve net bir şekilde çağın futbolunu anlamamakta ve analiz edememektedir. Bu adamın futbol yorumlarını hala dinleyen ve ciddiye alanların hangi akla hizmet ettikleri de muammadır. Ama bahis oynayanlara tavsiye edebilirim kendisini. Özellikle büyük maçlar öncesinde dinlesinler. Çok büyük bir olasılıkla Hıncal ne diyorsa tam zıttı olur. Ayrıca bu muhterem, Ali Sami Yen Stadı'nın ve arazisinin GS'nin malı olmadığını bir türlü idrak edememektedir ve bu idrak zaafiyetini inatla sürdürmektedir.