5 Eylül 2009 Cumartesi

Korku-Komedi


Shaun of the Dead filmini zleyenler resimdeki ikiliyi hatırlayacaklar hemen, açıklama yapmaya gerek yok. Acayip eğlenceli filmdi Shaun of the Dead. Benim için açık ara en iyi korku-komedi filmidir. Aynı ikili, 2 yıl önceki Hot Fuzz'da birleşip, bir film daha çıkarmışlar. Henüz izleme fırsatı buldum. Aynen yine kayda değer ve eğlenceli bir komedi olmuş. Yalnız bu kez korku-komedi tanıma tam uymuyor. Korku yerine minik bir gerilim, hafif bir macera, bir tutam da gizem tonları daha uygun. Hatta ilk 1 saat filmde bunlar bile yok. Çok ilginç bir film olmuş cidden. Ara sıra filmdeki heyecan ve gerilimin ciddi mi yoksa komedi mi olduğunu karıştırabiliyor insan. Shaun of the Dead'in bir gömlek altında, izlenebilir, sevimli bir film Hot Fuzz. Hele arşivlerde korku-komedi türü ele avuca gelir filmlerin azlığından, çok daha değerli hale geliyor bu tür yapımlar. Scary Movie? Oh man, fuck off...

4 yorum:

Major dedi ki...

hot fuzz'ın korku-gerilim vs. tarzı olmak gibi bir kaygısı yok kki. komediden sonra daha çok suç, aksiyon falan diyebiliriz.

Beercholic dedi ki...

bir de gregg bishop'un dance of the dead'i var..

Çağlar dedi ki...

Kaan, aksiyonu zaten gerilimin içine aldım biraz. Gerilimin içinde aksiyon da var. Suç konusunda haklısın tabii de ben suçu bir tür olarak düşünmem pek, suç filmde "olan" bir şeydir, tür olması bana biraz saçma geliyor. Ama "sen kimsin ki saçma geliyor? suç bir tür olarak kullanılıyor işte" dersen de haklısın.

SirEvo dedi ki...

Simon Pegg'in yeri çok ama çok ayrıdır. :))