2 Eylül 2009 Çarşamba

Windows 7: Test Drive


Windows'un her yeni sürümünün çıkışından önce klasik, olumlu Microsoft hikayeleri dinliyoruz. Şöyle hızlı olacak, böyle pratik olacak.. Ancak henüz XP haricinde pek gerçekçi bir senaryoyla karşılaşamadık. Vista hepten fiyasko çıktı zaten. Acaba Win 7, XP'nin tahtına oturabilecek mi? Ben de bunun mümkün olup olmadığını öğrenmek için canlı bir test yapayım dedim. Ve yeni laptop alan kuzene Windows 7 kurma kararı aldım.

Kuzen gıcır bir makine almış tabii, Toshiba DC 2.0, 4 gb ram falan filan.. Üzerinde klasik Vista kurulu, bana "XP kur, daha hızlı" deyip duruyordu haftalardır. Bilgisayardan format atmak haricinde fıstık gibi anlayan adam, üşengeçlikten format atmayı öğrenmedi yıllardır. Neyse.. Ben de indirdim 7'yi, yazdım boş bir DVD'ye, koştum kuzenlere (henüz release edilmedi, 22 Ekim'de edilecek, bu deneme sürümü). Deneyelim dedim, deneme sürümü denemek içindir zaten heheh. Kuzeni de biraz deneme tahtası gibi kullanmaya karar verdim yani. Gidince de "bak bu XP'den daha güzel, en son çıkan bu" gibi bir vaatle geçtim kuruluma. Şaşırtıcı derecede hızlı kuruldu bir kere. Yakın özelliklerdeki bir makinaya Vista'yı kurmam (sadece kurulum kısmı) yarım saatten fazla sürmüştü. Bu makineye Win7 kurmam 15 dakika falan sürdü resmen. Çok etkileyiciydi. Belli ki ilk görüşte aşka inanan Bill Gates öğrencileri kurulum konusunda fazla mesai yapmışlar. Kullanıcı hesapları, update istiyor musunuz olayları falan derken 20 dakikalık bir sürede masaüstünü karşıma aldım. Tabii sanki Win7 erbabı gibi davransam da, ilk kez gördüğümden ve benim de heyecanlı olduğumdan kuzenin haberi yoktu.


Biraz eski olan makinelerde aygıt desteği konusunda problem yaşanıyormuş sanırım, bilemiyorum ama yepisyeni olan bu makinede hiçbir sorun yaşamadım, herşey yerli yerindeydi. Birkaç yüklemeden sonra makineyi restart etmek gerekti ve acayip hızlı açılıp kapanıyordu. Aynı makinede yarım saat önce Vista kullanmış biri olarak çok rahat söyleyebilirim ki, açılış kapanış süreleri 2 kattan fazla fark ediyordu. Buna, makinenin yeni formatlanmış olduğunu da eklersek düz hesap 2 kat deyip, Vista'yı yerin dibine bir sokalım peşin peşin.

Ardından başladım bir PC'de olmazsa olmaz programları yüklemeye. Firefox, WinRAR, Flashget, K-Lite Codec, Nero, Messenger, Winamps, Office... Hepsi sorunsuz, tıkır tıkır. Daemon Tools kurmak istiyordum ki, makine bana bir hooop dedi: "Dikkat! Bu uygulama, bu Windows sürümüyle henüz tam uyumlu değildir!" Buraya dikiz.. Uyarı kurulum yapılmadan önce geliyor, boşuna kurulum yapmıyoruz. Güzel. 22 Ekim'de full sürüm çıktığında, bu sorunların da çözülmüş olmasıyla çok daha güzel bir sistem elde edebiliriz yani.

Zaten hali hazırda test edebileceğim başka veriler yoktu elimde, baya bir dolaştım, surf yaptım falan, net bir sorun bulamadım, henüz deneme sürümü olmasına rağmen. Kuzene de "sen bunu kullan, süper bu Windows 7" diyerek ayrıldım oradan. Zaten işin çok ıncık cıncığına girmeyen biri olduğundan, Windows 7 ile bir problem yaşayacağını sanmıyorum. Şimdilik güvenlik problemi var diyorlar, bir şey olursa da gider format atarız yine. Zaten sülalenin asgari ücretli formatçısıyım hamdolsun.

Klasik, bilinen ve her yerde defalarca yazan detaylara değinmedim pek. Kullanıcı hesapları adı altında, ebeveyn kontrolü muhteşem bir olay mesela. İstediğiniz kullanıcının, hesabına istediğiniz tarih ve saatlerde giriş yapabilmesini ayarlayabilmek gibi acayip güzel detaylar var. Ayrıca I. Explorer yok! Hahahah hele şükür. Herhangi bir browser yüklü değil, default browser'ınızı yükleyip kendiniz belirleyebilirsunuz.


Ha şunu göz önünde bulundurmak lazım, "Windows 7 şöyle başka, böyle başka" diyemeyiz. Çünkü gözle görülür büyük bir yenilik yok. Zaten ne olabilir ki? Şahsen benim emektar makinede tıkır tıkır çalışan SP3'lü XP'mi hiçbir şeye değişmem. Tabii Win7 için böyle bir problem de olabilir, bilemiyorum. Benim makineye (P4 2,6 gHz, 1 GB ddr) kursam muhtemelen sıçar. Sıçmaya da bilir, bilmiyorum işte. O yüzden Win7 hali hazırda cazip bir fikir olmayabilir. Ama paraya kıyıp yeni makineye geçecekler için mutlaka iyi bir seçenek olacak 22 Ekim'den sonra. Ben şahsen, 1 saatte Vista'dan çok daha iyi ve hızlı olduğunu kavradım.

Eyvallah.

3 yorum:

TrueBlue dedi ki...

ben ki başlat menüsünü klasik kullanan bi adam olarak şu win 7'ye hiç alışamadım.

bi anlık hevesle alıp kurdum, sonra söve söve sildim. dil ingilizce olduğu için alt yazılı film izlerken bile sorun oldu. ı,o,u,ğ gibi harfler çıkmadı vs vs.

görüşüm ne kadar dikkate alınır bilemiyorum fakat xp en güzelidir, en azından benim gibi klasik tipler için en idealidir. :)

çok çok değişik bir şey çıkmadığı sürece xp'den vazgeçmem sanırım.

Major dedi ki...

yeniliğe ayak uydurmak lazım. çağlar ben vista kullanıyorum windows 7 çıkıncada ona geçeceğim, bilgisayarın içindeki dosyalarla beraber update yapılabiliyor mu biliyor musun?

Çağlar dedi ki...

Hayır yapılamıyor, baştan yüklemen lazım.