29 Temmuz 2010 Perşembe

Fenerbahçe


Fenerli kardeşlerim kızmasınlar ama dün Fenerbahçe'yi ayakta tutan ve tarihi bir rezilliğin kıyısından döndüren tek şey, biraz şans ve Young Boys oyuncularının zeka ve teknikten yoksun yaratılmış olmalarıydı. Dün Young Boys, girdiği 10 civarı yüzde yüzlük gol pozisyonunun yarısını gole çevirmiş olsaydı, takımda Aykut Kocaman dahil 3-5 kişinin kellesi koltuktaydı, başta Kazım olmak üzere..

Sadece dünkü maç için değil, genel olarak da bir şeyler söylemek isterim. FB takımı kadro olarak geçen senekiyle aynı zaten, Stoch eklentisi ve Güiza'nın olmayışı dışında. Yapı da aynı. Değişen şey hoca, ama benim gördüğüm kadarıyla FB'nin gedikleri de aynı. Daum ve Kocaman bu konuda bir farklılık göstermiyorlar. FB, ön alanda baskıyı yediği zaman dağılıyor, bu yıllardır böyle. Bunun başlangıcı da Alex'in geldiği güne dayanıyor. Alex önderliğindeki takımın yapısı böyle, bunu Alex'i suçlamak için yazmıyorum, Alex'in ne kadar harika bir adam olduğunu defalarca dile getirdim.. Ama Fenerbahçe orta sahanın göbeğine üst düzey bir adam almadığı sürece, Alex'in liderliğini yaptığı, gelip top aldığı bir takımda bu her zaman baş gösterecek gibi duruyor. YB takımının istekli ön alan baskısı FB'yi darmadağın etti, ki YB istekli ama yetenekten biraz yoksun oyuncular barındırıyor, bu nedenle istediklerine ulaşamadılar.. Dia, Stoch iyi transfler olabilir ama bu bağlamda FB'nin göbeğe de mutlaka bir transfer yapması gerektiğine inanıyordum ama Emre olduğu için hiç akıllarından bile geçirmediler. Emre de iyi hoş ama, ön libero dahi oynasa Alex'le aşağı yukarı benzer özellikleri olduğundan bu konuda derman olamıyor, hatta eksiklik yaratabiliyor.


Stoch'un etkili hücum performansını takdir ediyorum, gayet de beğendim ancak solda da Andre Dos Santos'la birlikte süzgeç oldular ne yazık ki.. Degen ve Sutter diye ne oldukları bilinmeyen iki adam otoban yaptılar FB solunu. Çünkü FB'nin iki sol oyuncusu da savunma bilen adamlar değil. Bu geçen sene de GS'ın sağında vardı Keita-Sabri ikilisiyle. Ya da sol bekte Caner'in oynadığı maçlarda da yaşanıyordu aynı şey, çünkü Caner çok iyi bir sol açık olmakla birlikte, hiç savunma bilmez. Sağ tarafta işler nasıl olacak bilemiyoruz, Dia'yı da bir izlemek lazım öncelikle.. Gökhan'la birlikte sağ kanat da fazla ofansif duruyor ama, o kanadın uyumu daha iyi olacaktır, çünkü Gökhan istediğinde savunmada da gayret gösterebilen ve başarılı olabilen bir oyuncu, belki Dia da topun peşinden koşan, bolca geriye yardım eden bir adamdır, onu da izleyince anlayacağız.

Forvet ise tamamen fiyaskoydu. Güiza'ya lanetler okuyan taraftar, adam gol atamadığı için sonuna kadar haklı ama onun yaptığı işi de Gökhan ve Semih'in toplamı yapamıyor ilerde, bu bir gerçek. Gökhan Ünal'ı FB ilk aldığında Rıdvan methiyeler düzüp, şöyle inanılmaz, böyle muhteşem transfer demişti ama görüntü ortada. Güiza'nın sorunu kaçırmak ama Semih-Gökhan ikilisinin toplamının iki katı kadar gol pozisyonuna giriyor, girebiliyor bir maçta, bu ayrı bir yetenektir. Ha ama artık konuşmak yersiz, çünkü FB'nin onu gözden çıkardığı kesin gibi. Semih ise FB ve Türk futbolunun en yazık ettiği oyunculardan biridir bana kalırsa.


Onun dışında Christian gibi bir adamın FB takımında işi olmamalı bana kalırsa, ama her nasılsa adam banko oynuyor. Pek de alternatifi olmamasından olsa gerek.. Bence Selçuk dahi onun yerinde daha çok iş yapabilecek bir adam. Defansa Lugano gelince biraz toparlanacaktır ama Bilica hala iki ucu keskin bıçak. Hem yaptığı hatalar, hem de her an kırmızı kart görme tehlikesiyle sıkıntı yaratabilir. Son olarak da kaleci Volkan yine çok iyiydi, GS maçında olduğu gibi maçı kurtaran adamdı belki de. Fener'in bu tutumuna en başından beri hayranım. Volkan gibi genç bir kaleciye şans verdiler, inatla şans verdiler ve şimdi meyvesini yiyorlar. Adam çılgın hatalar yaptı, defalarca komik duruma düştü, alay edildi, 2008'de GS maçında belki şampiyonluğu verdi GS'a... Ama adama inandılar, ısrar ettiler ve adam resmen hata yapa yapa, tuhaf goller yiye yiye Türk standartlarında üst düzey bir kaleci oldu. Helal olsun.

Tura geri dönersek kısaca, deplasmanda 2-2 her türlü avantajken, zaten Fenerbahçe'nin bu sonuçtan sonra, bu takıma turu kaybetmesi olası bile değil bana kalırsa. Yine aynı kötülükte bir oyun ortaya koysalar bile, Saraçoğlu'nda Young Boys denen takımı evirip çevirip bir şekilde yeneceklerdir.
.

Son olarak şunu açıklayayım, bütün yazı Fenerbahçe'yi yermek, kötü yanlarını ortaya çıkarmak için yazılmış gibi görünebilir, ama GS'lı olmama rağmen son derece objektif yaklaştığıma eminim. Nitekim herkes kabul edecektir ki, hazırlık dönemi ve dünkü maç FB'nin kötü yönlerinin ağırlıkta olduğu bir dönemdi.. İyi olan tarafları da yazdım (Volkan, Lugano, Gökhan Gönül, Stoch...) ama fazlalıkta olan eksikleri de dizdim, ki bu geceki Galatasaray maçından sonra da aynı şeyi GS için yapacağımdan şüpheniz olmasın. İnşallah maçı Rıdvan yorumlamaz..
.
Bugün biraz yoğunum, akşama kadar başka yazı yok, bunla idare edin :)

6 yorum:

Sergei Sörensen dedi ki...

üzülerek birçok şeye katılıyorum. türkiyede yine en büyük favoriyiz ama bu kadroyla şampiyonlar ligi grubunda hayal edemiyorum takımı. zaten böyle oynarsak bir sonraki tur elenip gruplara da kalamayız.

Btg dedi ki...

fenerbahçe, gs maçında da her ne kadar 10 kişi bahanesi olsa da rezil olmuştu aslında, bir tane pozisyon bulamadılar ama balık bir golle kazanınca kimse futbolu konuşamadı. 10 kişi bahanesi diyorum çünkü bu maçta da gördük ki 10 kişi olunca savunmaya çekilip daha az pozisyon veriyorlar aslında.

Cassy dedi ki...

sürekli türk hakemlerden ve federasyondan yana ağlayan fenerbahçe, yabancı hakemlerin yönettiği son 2 maçı da 11 kişi tamamlayamadı bu arada.

Major dedi ki...

çağlar yapma sende mi "ama guiza gol pozisyonuna giriyor" tayfasındasın. o ipne herif sanki pozisyonları yoktan var ediyor. onun ta aq. bırak oynamasın en azından maç izlerken kafamız rahat ediyor..

fenerbahçe'yle ilgili bir şeyler söylemek gerekirse benim aykut kocaman'dan da takımdan da bu sezon pek umudum yok. final maçlarında başarılı olamadı diye daum'u gönderip, henüz hiçbir şey kanıtlamamış aykut kocaman'ı takımın başına getirmek hatadır bence ama umarım yanılırım umarım sonu rıdvan'a oğuz'a benzemez..

bu arada gs formaları hakkında hiç bir şey yazmadın. o ne lan öyle pembe falan ehehehhehh..

Çağlar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Çağlar dedi ki...

hehe kızma kaan'cım, güiza'ya ölümüne kızgın olduğunuzun farkındayım ama ben gördüğümü söyledim dışarıdan bir gözle.

formaları da yazarız ayıpsın. bugün yarın yazacaktım zaten..