26 Temmuz 2010 Pazartesi

İnternette sansür!


Oturup, tekrar tekrar "şaka gibi abi, allah belalarını versin" edebiyatı yapmanın bir alemi yok artık. Neyin ne olduğunu herkes biliyor.. Son zamanda iyice moda olan bu isyan açılımına da katılmamak elde değil de, bireysel olarak yapılabilcek çok da fazla bir şey yok. İnternette toplanan imzalar, açılan başkaldırı temalı siteler, gruplar işin sadece tatmin boyutu. Adamların engellediği şey zaten internet özgürlüğü, bir de internetten toplanan 5-10 bin imzayı mı dikkate alacaklar allah aşkına? Ha, geçen yürüyüş vardı mesela, o güzel bir olay, en azından herkesin haberi oldu falan, imkanı olan herkes katılmalı bence bu tür şeylere.

E napalım.. Bizim dimağlar da mecburen kendi yöntemleriyle delmeye çalışıyorlar yasakları. Gerekli DNS ayarları ve C:\Windows'un içindeki hosts dosyasıyla oynamak suretiyle zaten hiç yasak yokmuş gibi surf yapılabiliyor, ben ve çoğu kullanıcı öyle yapıyor mesela. Ama tuhaf işletim sistemli bilgisayar kullanan veya iş yeri gibi yerlerde genel ağ kullananlar bunu yapamayabiliyor. Onlar da KTunnel türü proxy mantığıyla çalışan güvenli surf sitelerinde deniyorlar. şanslarını

Yeni bir siteye denk geldim, Türk sitesi, yapanlar güzel çalışmış, ellerine sağlık. Flash oynatıcılarda falan herhangi bir sorun yaşatmıyor ve çok hızlı. Aklınızın bir köşesinde bulunsun, tavsiye ederim: Yasaksız İnternet!

Benim için özel ve güzel tarafı şu.. Sadece mahkeme yasakları değil, mesela benim staj yapmakta olduğum yer Websense adında inanılmaz bela bir ağ koruma sistemi kullanıyor. DNS, hosts falan işlemiyor, koruma direkt ana makinadan. Sayfanın içeriğinde "seks, adult, entertainment, facebook, msn, video" türü kelimeleri gördüğü an o siteye girişi engelliyor. Ktunnel, Vtunnel gibi yerlere ise zaten sokmuyor. Ama YasaksizInternet.com ile her türlü siteye rahatça girebiliyorum. Ağ yasaklarını da delebiliyor...

1 yorum:

Esra dedi ki...

Nicee. Thank you i needed that :))