22 Temmuz 2010 Perşembe

Let's chill out


Müzik konusunda hiçbir zaman belli bir tarzı olmayan, maymun iştahlı, zaman zaman klasik, hatta jazz gibi tarzları bile deneyip, onlardan da bir süre sonra sıkılan biri olarak, yeni sardığım tür "chill out music" efendim. Ne demek bu? Şöyle ki; adı üstünde chilling out, yani rahatlama, sakinleşme...

Genelde slow tarzda olmak üzere, hafif hareketli olanları da var. Belirli bir ritim üzerine, elektronik süslemeler, bazıları sözlü, bazıları yalnızca müzik.. Sözlü olanlarda genelde huzur verici sesleri olan hanım ablalar veya yumuşak tonlu abiler tarafından söyleniyor. Ben ikisini de beğeniyorum ama vokalli olanları tercih ediyorum daha çok. Yorgun olduğunuzda veya rahatlamak, kafa sikmeden huzur bulmak istediğiniz zaman (ki kafa sikerek nasıl huzur bulunur bilmiyorum) bire bir geliyor. Başlarda sadece kafa dinlemek için dinlerken, zamanla baya açıp açıp zevkle dinleyecek kıvama gelebiliyorsunuz, ki ben geldim. Henüz sanatçı veya albüm ismi bile bilmiyorum hatta doğru düzgün. Şimdilik usb bellek ile bir arkadaştan aldığım bir arşiv idare ediyorum, ki 3.5 GB'lık bir arşiv. Cafe Ibiza, Best of Buddha, Cafe de Pera, Claude Challe, Chill House Milano falan filan.. Toplam 700 tane falan, dinle dinle ömür yetmez.

Yeni değil ama pek fazla bilinmeyen, çok tercih edilmeyen bir tür. Beni tavlamayı başardı şimdilik. Şimdilik diyorum, çünkü pek yakında bundan da sıkılmam olası. Dengesizlik bende malesef. Nitekim bir gün senfoni, ertesi gün Soner Sarıbilmemne'den "Pas" dinliyorum. Ama allah için fena şarkı değil yani.. Ruh halim dengesiz de biraz üzerinize afiyet...




Üstte koyduğum da örnek bir parça. Ama bu, türün en sakin çeşitlerinden biri. Kimisine fazla bayık da gelebilir, benim en çok sevdiğim bu en durgun ve huzur verici olanları çünkü. Ama çok daha hareketlileri ve cıvıl cıvıl olanları da mevcut. İsterseniz Google veya video sitelerinde "chill out music" yazarak veya 2 paragraf üsste italik olarak yazdığım isimlerle arama yaparak yüzlerce örneğine ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

Tuncy dedi ki...

Vaaaavvvv bu sete sahip olmak için neler vermezdim :) Favorim ise Buddha Bar ve Hotel Costes serisi :D