7 Temmuz 2010 Çarşamba

Hayatımın dizisi


İnanılmaz bir dizi Breaking Bad... Lost, House, Dexter, Prison Break, FlashForward.. Hepsini izledim. Ama bana bu kadar zevk veren, bu kadar dört köşe izleten bir diziye rastlamadım. Ne Lost'un ilk 3 sezonu, ne House'un bomba bölümleri, ne FlashForward'ın inanılmaz orijinal senaryosu bana bu lezzeti veremedi.

Birkaç hafta önce 3. sezonu bitti. Ben izlemeye daha 2 ay önce falan başladım. Yani 3. sezon bitmek üzereyken ben diziye daha yeni başlamıştım ama 3. sezonun sonuna yetişip, aynı anda bitirdim diziyi. Yani 3 sezonu bitirmem 2 haftamı almadı. Ve bitmesiyle nasıl bir hüzün aldı beni anlatamam. O son 4-5 bölümü o kadar buruk bir zevkle izledim ki.. Hiç bitmesin istiyor insan bölümler.

Burada oturup konusunu anlatacak değilim, isteyen zaten arayıp bulabilir. Ama o kadar ilgi çekici ortamları ve bu inanılmaz ortamların içinde o kadar gerçekçi bir anlatımı var ki, herkes kendinden bir şeyler bulabilir dizide. Karakterlerle ister istemez kendinizi bütünleştiriyorsunuz. Diyaloglardaki inanılmaz gerçekçilik, insanı ister istemez kendine hayran bırakıyor.. Bu konuda en güzel yorum Ekşi'den geliyor; "hayattan bile daha gerçek dizi." Senaristlerinin Hollywood'a heykellerinin dikilmesi gerekiyor bence.


İşin ilginci, dizi ulusal bir kanalda yayınlanmadığı için çok fazla kişi tarafından bilinmiyor. Zaten ulusal kanalda yayınlanabilecek bir dizi değil. Tamamen yasadışı piyasa, yeraltı dünyası ve bilimum uyuşturucu madde üzerine kurulu bir dizi. Özel, kablolu kanalda yayınlandığı için de herhangi bir konuşmada veya tepkide kendini sıkıp da "fuck!" diyememenin acısını yaşayan suratlara rastlayamıyorsunuz. Adamlar dilediği gibi, ana avrat küfrediyor, oohh püfür püfür..

4. sezon nasıl gelecek bilmiyorum. İzleyin, izletin...

"So you do have a plan?! Yeah, Mr. White! Yeah, science!"

2 yorum:

yürüyen aksam dedi ki...

bir sopranos kalitesinde olmasa da çok güzel bir dizi olduğuna katılıyorum.

CaRtMaNtR dedi ki...

güze dizidir. işe başlamadan önce 2. sezonun ortasına kadar gelmiştim. bir ara bende 3. sezonun sonuna kadar gelirim herhalde.

yinede şu ana kadar izlediğim ilk 1.5 sezonunda bir dexter'ın ikinci sezonun mükemmeliği yoktu yinede gayet sağlamdır tabe.