20 Temmuz 2010 Salı

Ne lan bu sıcaklar? Ha?


Sıcaklar adamın anasını ağlatıyor. Kısım kısım eriyoruz valla. Bütün gün klimalı ortamda çalışıyorum, yine de kesmiyor. Ufak bir hareketlenmede veya yaşanan küçük bir streste yine terlemeye başlıyor insan. Evde de salonda klima bütün gün açık, ama salondan çıkıp odama geldiğimde yine başlıyorum erimeye, vantilatör var ama kesmiyor. Laptop kullanmayı da ben sevmiyorum. Evde üzerime atlet veya tişört falan giymeye cesaret edemiyorum zaten.. İnsan oturduğu yerde terliyor, doğal olarak vücudu kirleniyor, günde 2 duş falan kesmez oldu sıcaklarda.

Ne yiyip içtiğin de büyük etken.. Sürekli susuyorum. E paso su içmekten de gına geldi. Meyve suyu, Ice Tea, Sprite falan deniyorum.. Ona da para yetişmiyor anasını satayım, günde 1'er 2'şer şişe tükeniyor hepsinden. Zaten kola falan daha çok susatıyor sonradan. Ice Tea, Sprite gibi minimum derecede şeker içeren içecekler bile içtikten birkaç dakika sonra susatmaya başlıyor. Kavun, karpuz deniyorum.. Karpuz anca buz gibiyse kısa bir süreliğine kesiyor, tabii yanında kesinlikle peynir olmayacak. Kavun kesinlikle önermiyorum, karpuza göre daha tatlı ve genizde şekerimsi bir tat bıraktığı için yarardan çok zararı var. Çay, kahve falan zaten aman aman.. Sabah ilk uyanılan hafif serin saatler haricinde kati suretle uzak durmak gerek. "Çay harareti alır" lafını da kim çıkarmışsa, dünyanın en büyük şerefsiziymiş.. Bu söze inananların da IQ'sunu 75'ten yukarı olduğunu zannetmiyorum. Neyse. Hepsinin sonucunda, fazla sıvı tüketiminden tuvaletten çıkamıyorum. Ulan deli gibi susuyorum, ne yapayım.. Ya nefsimde problem var, ya sindirim/boşaltım sistemimde. Dur dur, iyice iğrençleştim..

Ayrıca yenen yemeklere de dikkat etmek gerek. Kuru fasulye, patlıcan musakka gibi etli yemeklere hiç bulaşmamak lazım. Mümkünse çorba bile içmemek lazım aslında. Yalnızca sade, az tuzlu, az yağlı atıştırmalık yiyecekler iyidir. Ama yok ben doymam, illa büyük porsiyon, çeşit yemek olacak, ekmek banıp banıp yiyecem, pilavdan da kaşıklayacam diyene tavsiyem, bir de yanında turşu falan da ye, iyice allah belanı versin.. Sabahları ise kızarmış ekmek, sucuk, salam falan hiç akıl kârı değil. Ben koca bir tabak soğuk sütlü mısır gevreğini mideye indirip kapatıyorum o defteri.


Başlığıma da ilham olan bu efsane karikatürü yad etmesem olmazdı...

Hiç yorum yok: