27 Temmuz 2010 Salı

Sinema Replikleri #6

Mathilda: Leon, sanırım sana aşık oluyorum, bu başıma ilk defa geliyor.
Leon: Daha önce aşık olmadıysan bunun aşk oldunuğunu nereden biliyorsun?
Mathilda: Çünkü hissediyorum.
Leon: Nerede?
Mathilda: Karnımda.. Sıcacık... Daha önce hep bir yumru olurdu, artık geçti.
Leon: Mathilda, artık karnının ağrımadığına sevindim, ama bunun bir anlama geldiğini sanmıyorum... Senin biraz büyümek için zamana ihtiyacın var.
Mathilda: Ben büyüdüm Leon, yaşlanıyorum.

Lêon - The Proffessional
.
"The Kingdom of Jean Reno" ve "Rise of Natalie Portman" adlarında iki ayrı film ismi de çıkarılabilir şu filmden. Tamam Jean Reno zaten efsanedir de, Portman'dan da özellikle o yaşta o oyunculuk.. İnanılmaz. (Arşiv # SR)
.
Ekleme: Repliği yazarken aklıma gelmemişti ama, yorumlarda bir arkadaş hatırlatmış (adsız) sağolsun. Evet, filmin benim için en efsane yönlerinden biri de Shape of My Heart adlı parçadır elbette. Parçayı Sting'in sadece gitar eşliğinde söylediği meşhur videoyu izleyip, dinlemenizi şiddetle tavsiye ederim.

4 yorum:

Eren dedi ki...

''hayat hep bu kadar zor mu? yoksa sadece küçükken mi böyle'' diyalogu her zaman ayrıdır gözümde, oradaki anlık bakışlar bile harikaydı..

Adsız dedi ki...

o kadar güzel bir film ki her izleyişinizde farklı bir tat alabilirsiniz. ilk izleyişimde "ulan bu adam sapık mı, yoksa kızı gibi mi görüyor" diye söylenip durmuştum. sonraki izleyişlerimde bambaşka bir gözle bakıyordum.

Adsız dedi ki...

filmin sonunda çalan sting'in "shape of my heart" isimli şarkısı da başlı başına bir başyapıttır.

yürüyen aksam dedi ki...

benim gibi duygusuz bir adamı bile ağlamaklı yapan bir filmdi leon. inanılmaz etkileyici sahneler ve olağandışı güzellikte bir oyunculuk vardır. mesela 130.natalie portman ın, kardeşinin katili adamla burun burunayken ''kardeşimi öldürdün.'' demesi ve akabinde ağlaması çok dokunmuştur.