30 Ağustos 2009 Pazar

"En çok okunan kişisel gelişim dergisi"


Geçen D&R'a girdim, amacım yeni bir dergi almaktı. Krizin tükettiği NBA dergileri, bunca blogun olduğu ortamda işlevini yitiren futbol dergileri, bir yararını göremediğim PC dergileri ve artık sıkıldığım erkek dergileri dışında bir kategori arıyordum kendime. Resimde gördüğünüz dergiyi aldım, Genç Beyin. Daha kapağında bile, her bir başlıkta "sizi bu dergiyle adam edicez" kıvamında şeyler yazıyor gördüğünüz gibi. İlgimi çekti, alayım dedim. Bir de işte "şöyle okunuyoruz, böyle satıyor, ödüllerimiz var" gibi ibareleri görünce gaza geldim. Heralde vaad ettiği şeyleri en azından bilimsel araştırmalar falan ışığında öneriyorlardır dedim.. Ah eşşek kafam, o kadar iyi olsa zaten ismini duyardık değil mi?

"Türkiye'nin en çok satan, okunan aylık kişisel gelişim dergisi" derken de mi hiç düşünmedim yahu? Ulan zaten kaç tane var ki...

"Çözümsüz ve çaresizlere özel sayı" iddiası altında başlayan dergide, bu vaad dilen şeyler, okudukça anlıyorum ki klasik kadın dergisi ibareleriymiş; "yatakta başarılı olmanın 20 sırrı" , "erkeğini mutlu etmek için 10 ipucu" tarzı tatavalarmış meğersem.. İşin daha da ilginci, gayet bilimsel ve mantıki yoğunlukların olduğunu sandığım derginin, her sayfasında Ramazan-ı Şerif'in bereketinden, hayrından falan bahsediyor.. Tamam, güzel de ne alaka? Sürekli her yerde dini sözler, hikayeler, hatta hadisler... Yazılarda, her 3 cümleden birinde "nasipse", "inşallah" , "kısmet olursa" , "cenab-ı rabbim kurban olduğum" tarzında kalıp kelimeler var. Elbette ki kötü bir şey değil bunlar, ama kapakta bunu vaad etmiyorsunuz ki be abi... İnsan böyle bir dergide bunları görünce afallıyor ister istemez.

Bir de içinde "okuyucu köşesi" var, okuyucular öyle methiyeler düzmüş ki, sanırsınız evrenın sırrını veriyor dergi... Ne dolanlar.. Kimisi kendini bu dergi sayesinde bulduğunu iddia ediyor, kimisi bu derginin hayatını kurtardığını söylüyor, kimisi eğitim için gittiği ABD'de kendini bu dergi sayesinde kurtardığını söylüyor.. Of of of... Ya bütün okuyucu mektupları dergiyi hazırlayanların hayal ürünü, ya da Aziz Nesin haklı, bu Türk milleti hakikaten aptal...

Dinimiz amin...

2 yorum:

Enes dedi ki...

Bu sanırım Fethullah Gülen'in eşrafından çıkan bir dergiydi. Sızıntı filan gibi...

Sızıntı yine neyse de bu epey umutsuz vak'a heralde :)

http://ocarko.sitemynet.com/extragelir/ dedi ki...

ek gelir istayan, yüksek kazanç elde etmek isteyen , serbest zamanlıçalışılabilen bir iş istermisiniz..?o zaman bizimle iletişime geçin..
http://ocarko.sitemynet.com/extragelir/