6 Ağustos 2009 Perşembe

Güneşi Gördüm, pişman değilim


Güneşi Gördüm'ü henüz izleyebildim. Mahsun Kırmızıgül, daha önce bu konuda tecrübesi olmayan biri için bence çok iyi işler çıkardı ilk 2 filmi itibariyle. Güzel film bence. Aslında gidişat itibariyle daha ilginç bir senaryo, sürprizler bekliyor insan ama adamın derdi bu değil anlaşılan. Olanı olduğu gibi anlatıyor, gerçekleri, ülkenin mevcut durumunu anlatıyor.. Bazıları şöyle düşünebilir; "Ulan olanı zaten herkes biliyor, bunun neresi özel?" Ama öyle değil işte. Gerçeği, tam olarak olduğu gibi ve aynı etkileyicilikte anlatabilmek de -film olsun, kitap olsun- büyük iştir. Ki çok güzel ve izlenebilir şekilde aktarıyor perdeye bence. Belki efsanevi filmler çıkarmıyor ama (ki, kimine göre çıkarıyor da olabilir), hem yönetmen, hem yazar, hem oyuncu olarak, çok bariz şekilde başarılı işlerin altına imzasını attı, ilk 2 film için konuşmak gerekirse.

Ve adam, helal olsun ki oyuncu kadrosu olarak da çok sağlam ekipler oluşturuyor. Filmde rolü sırıtan bir adam görmek zor. Şimdi yeni bir film daha çekiyormuş galiba, Beren Saat falan.. Yine izlenebilir bir film olacağından eminim.

3 yorum:

Enes dedi ki...

Kendisine ilk filmi izlemeden önce çok büyük bir ön yargı ile yaklaşıyordum ama ilk filmin ardından bu filmle beraber saygıyla önünde eğiliyorum.

Güneşi Gördüm... bence enfes bir film. Neşeli, eğlenceli bir ilk 10 dakika ve sonra surata çarpan enfes gerçekler...

Herkes izler inşallah...

Doğuş dedi ki...

filmi izlemedim ancak gazetede okuduğum bi yorumu paylaşmak istiyorum, tam olarak değil tabi aklımda kaldığı derece de:

"güneşi gördüm'den nefret ettim. bir film ancak bu kadar "bişey anlatıyormuş gibi görünüp hiç birşey anlatmaz", başka yerlerde gördüğüm cesur film yorumlarını aklım almıyor."

tam olarak böyle değil ancak buna benzerdi.

Çağlar dedi ki...

Son yıllarda bütün herkesin profesyonel sinema eleştirmeni olmasının getirileri işte bunlar.