22 Eylül 2010 Çarşamba

Günde 15 kilo verin!


Kilo hakikaten büyük dert. Çok şükür hiçbir zaman kilo problemi olan bir insan olmadım ama şimdiden ara sıra düşüncelerimle oynamaya başladı. 1.80 boylu biri olarak hiçbir zaman 79 kilonun üzerine çıkmadım çok şükür, ama tehlikeli sularda olduğumun da farkındaydım. Erkekte body building yapmadığı sürece "boy-kilo arası 10 fark olmalı" derler; boy 1.80'se, kilo 70 şeklinde, ama öylesi de çok cılız duruyor be abi. Ben ideal kilomun 73-74 olduğuna kanaat getirdim.

En etkili kilo verme yöntemi akşam yemeğini çok cılız tutmak, hatta mümkünse akşam yemek yemeyip meyveyle falan geçiştirmek, illa da yiyecekseniz mümkün olduğunca erken yemek, 5-6 gibi falan. Bir doktor tanıdığın tavsiyesi üzerine akşam yemeklerini kestim bir süredir. Sabah 2-3 poğaça+çay kombinasyonu klasik, öğlen 1 gibi normal hayvan gibi yiyorum. Bir daha öğün yok. Akşam eve gidince de meyveye abanıyorum. İnsana en çok kilo aldıran şey, öğün dışında tüketilen çikolata, kola gibi şeyler. Özellikle kolada öyle büyük bir kalori var ki, cidden aşırı fazla. Onları da azalttım baya. Ama aralarda çay, kahve falan tamamen serbest. Ki günde 5-6 bardak çay, kahve içiyorum ve çok fazla şekerli içiyorum. Buna rağmen 5-6 aydır 78-79 arasında gidip gelen ben, bunu uyguladığım 2 haftada 75 kiloya düştüm. Tabii akşam yemeğini iptal ettim ama bazen dolma, mantı falan oluyor, nitekim bünye dinlemiyor iptal falan.

Metabolizmaya göre değişiyordur herkeste ama ben kilo verme tekniğimi buldum. Hem kendimi hiç sıkmadan, öyle "kibrit kutusu kadar peynir, 1 dilim kepek ekmeği" muhabbetlerine girmeden, hem de sevdiğim şeyleri yiyerek kilo verebiliyorum. Ki okul, iş, staj üçgeninde belki de 3-4 yıldır hiç düzenli spor yapamıyorum. Biraz da koşsam falan iyice forma girecem yani..

PS: Başlıkta realite arayanı döverim.

8 yorum:

yürüyen aksam dedi ki...

ben 1.85 boy 110 kiloyum :D diyet yapmak benim için dünyanın en zor şeyi. belki 200 kez denedim. mümkün değil. gerçi bu diyet sayılmaz ama ben akşam yemek yemezsem doymam ki :D

Btg dedi ki...

başlığı bir an gerçek sanmadım desem alan olur :)

Volaka dedi ki...

"rejim yapmak hayatınızı uzatmaz, günleriniz aç susuz zor geçeceğinden hayat size daha uzun gelir" yazıyordu bi yerde, daha da açıklayıcı olamaz sanırım. :)

Sun Serany dedi ki...

yemek yemek güzeldir. diyet yapmak demek hayatın en leziz tadlarından yoksun kalmak demektir. yiyiniz efendim.

Cassy dedi ki...

yaw ben bu uygulamaya geçsem akşam 1 kilo falan meyve yerim yine veremem o kiloyu. akşam şöyle bol ekmekli bi yemek yemeden nasıl doycam =)

Doğuş dedi ki...

spor her şeyin ilacı arkadaş, 4. sınıftan beri basket oynuyodum, sadece okul takımında. haftada 3-4 antreman falan. ulan bi bıraktım öss nedeniyle basketi, yarım dönemde 8 kilo aldım.

Adsız dedi ki...

Türk'ün zevki bellidir...

Yemek,tv,seks, erkekse futbol+araba , kadınsa alışveriş.


Bu zevklerin arasına bireysel spor,kitap okuma,doğayla başbaşa kalma,sanat gibi aktiviteler koymaz.Yiyin hamur işini.Anca onu bilirsiniz. :D:D

CaRtMaNtR dedi ki...

1.92 boy ve takriben 130-135 kilo civarında biri olarak rejim mejim zor diyorum. Öncelikle spor yapmak ondan sonrada dengeli beslenmek lazım. Akşamları meyve güzel olabilir ama her meyva uygun olmaz çünkü pek çok meyvada çok ciddi oranda şeker var. Genel olarak en uygun görülen yemek yeme stili sık öğünler yiyip az porsiyonlar tercih etmek. tabi birde kola türü şeyleri minimize etmek.

Spor konusunda ise çok uzman sayılmam ama yaklaşık bir aydır haftada 4 gün spora gidiyorum. Yorgunluk kaynaklı yoğun ağrılar haricinde faydasınıda gördüğümü söyleyebilirim.