27 Eylül 2010 Pazartesi

"Ye kebabı, iç şarabı"


İçkiyle çok fazla aram yoktur. Ortam olursa ayda yılda bir 2 bira veya durumuna göre rakı masasına katılıp birkaç kadeh içerim. Ama daha fazla yerim. Ölümüne meze yerim, içenleri çıldırtırım.. Bazen canım ister tekila veya votka shot takılırım tek başıma. Oturup vişne-votka yapmak, viski-soda içmek falan pek hazettiğim şeyler değildir. Filmlerde babalar viskiyi sadece buzlu, sek içiyorlar ama kusura bakmayın benden çıkmaz o.. Şarap ise daha önce birçok kez denediğim ama çok beğenemediğim bir içkidir. İçişinin karizması, balıkla, peynirle içilebiliyor oluşu hep tahrik etmiştir beni ama o ekşimsi tadı bir türlü sevemedim ne yazık ki.

Geçen gün ortamcı kuzen Şirince Köyü'nden bir şarap almış. Böğürtlen Şarabı dedi. Böğürtlen, framboaz, ahududu gibi mayhoş meyvelere de oldum olası bayılmışımdır. Denedim tabii ki. Ben mi çok kalitelisine denk geldim bilmiyorum, fiyatını sordum ama söylemedi kuzen. Normalde şarap çok soğuk içilmez diye biliyorum ama bu çok soğuk içiliyormuş, hatta buzlu bile içiliyormuş. Nitekim baya soğuk şekilde denedim ve normalde içkiyi çok yavaş içen ben, tadının güzelliğinden hemen bitirdim. Zaten alkollü içki havasından çok uzak. Hani meyve suyu ile voktayı karıştırırken meyve suyuna abanınca votkanın tadını zar zor alırsınız ya, ona benzer bir durum. Aroması çok yoğun ancak çok lezzetli, sevimli bir tadı var. Ama boş hadise de değil, alkol oranı %12. İçimi bu kadar yumuşak olan bir içki için oldukça yüğjkseBaya tuttum..

Buralarda nasıl bulurum veya fiyatı çok mu yüksektir bilemiyorum. Ama yakınımda bir "şarap butik" var, en kısa sürede ziyaret edeceğim.

*Başlık: Ye kebabı, iç şarabı, vur karpuz göte. Bu gidişle yarraaamı gidersin cennete.

5 yorum:

Sun Serany dedi ki...

hocam bahsettiğin gibiyse de alkol olduğunu anlamaz insan tadından o zaman da meyve suyu içiyormuş gibi olur yahu.

CaRtMaNtR dedi ki...

Muhtemelen kırmızı şarap içmişsen nispeten daha buruk ve ekşi bir tat ile karşılaşrısın. Ama Beyaz yada Pembe şaraplar tat konusunda sana daha uygun olacaktırlar. Tabi üzüm dışında benzer diğer meyvelerin şaraplarıda olabilir.

Yemek - içki uyumuna gelirsek et ile kırmızı (tercihim cabernet sauvignon olur) balık ile ise beyaz şarap (çok fazla beyaz şarap kültürüm yoktur balıkla rakı yada bira tercihimden dolayı) içilebilir.

Rakı ise doğru meze ile her tülü sıcak yemeğe yandaş olur.

Bira ise özellikle tavuk veya balıkalrın dışlarının mısır unu yada benzer kaplamalarla kaplandığında veyahut patates ve sosisli gibi yemeklerle enfes giderken bunların olmadığı yerde fındık fıstıklada iyi gider.

Şarabın soğutulması konusunda ben iki yol tercih ederim. İlk bardakları 10-20 dakika arası buzlukta bekletmek ve şarabın şişesini buz dolu bir kaba yada karafakiye yerleştirmek. böylece yavaş yavaş soğumuş bir şarap elde edilir.

Çağlar dedi ki...

@Sun Serany,
Öyle meyve suyu gibi de değil tabii ki, şarabın kekremsiliğini hissediyorsun ama diğerlerinden farklı. Zaten birkaç kadehten sonra kafan güzel olunca anlıyosun meyve suyu olmadığını :(

Ayrıca avatardaki M6 güzelmiş :)

Cassy dedi ki...

yahu çağlar sen şu yeme içme konularında bir şey yazma allah aşkına ya öyle bir anlatıyorsun ki insanın çok pis canı çekiyor. resmen canım şarap çekti fena halde. 5 tl'lik bi şişe şarapla sokaklarda sabahlayasım var şarapçılar misali :D

Adsız dedi ki...

biz iccen sarabi, sikcen arabi deriz....Sirince'nin Bögürtlen sarabi süperdir