16 Eylül 2010 Perşembe

Demo Strike


Hobaaa.. Ben unutmuştum Demo çıkış tarihlerini. Bir anda çıktığını görünce acayip mutlu oldum. Hem PES, hem FIFA'nın demoları yayınlanmış.

Download: PES 11 Demo (1.3 GB) | FIFA 11 Demo (Bilmiyorum)

FIFA'ya sadece kalecilik konusunda şans verebilirim, onun dışında benden not alamaz. Konsoldaki kaliteyi PC'ye hiçbir zaman yansıtamıyorlar çünkü. PES 11'in demosunu hemen indirip denedim. Öyle çok büyük beklentilerim yok zaten PES'ten. Her sene bir şeyler koyuyorlar üzerine zaten. Klasik PES çizgisini korusunlar benim için yeterlidir. İlk izlenimler:

- Öncelikle Türkçe menü desteğinin olması girer girmez bir mest ediyor insanı otomatikman. Pozisyon isimlerinin falan Türkçe kısaltması biraz tuhaf olmuş ama birkaç oynayışta hemen ısınıyorsunuz..

- Oyuna girerken inceledim, taktik menüde bir sürü detay var, iyice teferruatlandırılmış. Güzel bir durum tabii. 2010'da bir sürü asistant, tactics olayları koydular ama doğru düzgün hiçbirini kullanmaya gerek kalmamıştı..

- Oyunu açar açmaz bir kere insan "bu ne lan?" oluyor. Önceki bütün PES'leri unutun. PES, grafik motoruyla FIFA havasını yakalayıp klasik Winning Eleven adaptasyonunu birleştirerek bambaşka bir olay yaratmış.

- 360 olayı biraz daha iyi adapte edilmiş bu kez oyuna. Ben hayatımda analogla PES oynamadım ama ilk kez deneyebilirim.

- Görüntü kalitesi olarak her sene biraz daha iyiye gidiyorlar. Yine çimler, seyirciler geçen senekine göre geliştirilmiş.

- Şutun hızını gösteren ve altta dolan bar artık orada değil. Ekranda vuran oyuncunun hemen dibine koyulmuş. Adapte olmak biraz sıkıntı yaratıyor ilk başta ama zamanla alışılmayacak şey değil tabii. Frikiklerde de zorlaştırıyor bu işi.

- Paslar bariz şekilde değişmiş ve daha, hatta inanılmaz gerçekçi bir hal almış. Pasa basılı tuttuğun derecede şiddette atıyor artık pası. Önceki 2 senede X tuşuna basılarak atılan 2 çeşit pas vardı. Ya bir kez basacaksınız ve en yakındaki adama atacak. Ya da basılı tutacaksınız ve uzaktaki adama atacak. Artık 2 seçeneğiniz değil, bir sürü seçeneğiniz var. Baya üzerinde uğraşmak gerek. Çok çok iyi olmuş. Otomatikman adama yollamıyor, yönü nereye basarsanız o tarafa atıyor, adamın uzağına atarsanız adam koşup yakalamak zorunda kalıyor.

- Yapay zeka PES'te her zaman şöyle bir boyutta olmuştur: Her sene daha da geliştirip oyunu zorlaştırıyorlar ve "ohaa çok zor lan" dedirtiyorlar, ama birkaç hafta veya ay içinde çözüyorsunuz ve golleri sıralamaya başlıyorsunuz. O yüzden de bir süre sonra bilgisayara karşı oynamak çok zevk vermiyor. Ama ne olursa olsun iki kişi karşılıklı oynamak inanılmaz bir zevk oluyor. Neyse.. Yine bunda da ilk izlenimim "oha bu ne amk" oldu, bakalım yine çabucak çözebilecek miyiz..

- Oyuna yeni yüzlerce motion'ın eklendiği söyleniyor. Onlartca yeni şut, çalım ve orta açma tekniği gelmiş ama henüz hepsini çözemedim. Zamanla..

- Messi, Ronaldo, Agüero, Rooney gibi hayvanların adamların resmen içinden geçip gitme olayını çözmüşler gibi sanki. Bu çok önemli bir özellik. Gerçi Messi bunu gerçekte de yapıyor ama neyse... Normalde çok süratli adamlar oyunda o kadar süratli değil, bu güzel bir durum bence. Baya beğendim.

- Genel olarak baktığımızda, oyun bariz şekilde gerçeklik kazanmış. Yeni pas, dribling sistemi, savunma tarzı ve ikili mücadelelerdeki farklılık sayesinde kontrol edilen oyuncuyla daha fazla bütünleşmezize imkan tanıyor ve daha gerçekçi bir kontrol hissi kazandırıyor. Topsuz adamlar daha hareketli, boş alana kaçma arayışı içindeler. Rakipten top almak daha farklı adapte edilmiş.

- Kamera açıları değiştirilmiş. İlk başta baya yadırgadım ama biraz oynayınca daha oyunun içinde olduğunu keşfettim. Kamera açısı değişiyor, hareket ediyor falan, TV'den izler gibi.. Çabuk alışıyorsunuz, sorun yok.

- Ve bilgisayarım kaldırmayacak diye çok korkuyordum ama çok rahat kaldırdı. Hatta grafikler falan gelişmiş olmasına rağmen 2010'dan daha sorunsuz ve takılmadan oynayabiliyorum. Çoook mutluyum, çok!

2-3 maç sonunda ilk izlenimlerim bunlar oldu. 2010'da bazen sinir bozucu hatalar yapan hakem hadiselerini ise anca çok daha fazla maç yapınca anlayabilirim diye düşünüyorum. Full versiyonun resmi çıkış tarihi 8 Ekim. Nete biraz daha erken düştüğü düşünülürse 15 gün sonra falan kucağa düşer PES 2011. Şimdilik parlak görünüyor durum.. Akşamdan beri başından kalkamadım resmen, House falan yalan oldu. Allah utandırmasın.

Not: PES 11 Demo için maçlarda yine 10 dakikalık süre sınırı var. Buradan süre uzatma yamasını indirip saatlerce yardırabilirsiniz.

12 yorum:

Mehmet Dinler dedi ki...

Takım olarak sadece büyükler mi var yoksa other league takımları falan da var mı?

Çağlar dedi ki...

Demo'da sadece Bayern, Barca, Chivas Guadalajara ve Internacional var. Ama full'de lisans olayını baya aşmışlar diyorlar. Bayern Munih, Werder Bremen ve birkaç eksik takım falan eklenmiş..

Adsız dedi ki...

"yine çok ilişki sarsılacak, çok canlar yanacak."

hahaha..

Sun Serany dedi ki...

şut çekmek çok zor abi. çok az basınca kaleci rahat tutuyo birazcık fazla basınca dağa taşa gidiyo. dün geceden beri nonspot oynuyorum çözemedim bi türlü.

CaRtMaNtR dedi ki...

Cuma iş çıkışı arkadaşları tepeleme seansları başlar yakında :)

Önce pes sonra üstüne hala oynanmasını çözemesemde ufc'de kafes dövüşü

Adsız dedi ki...

bu saydıklarının hepsi world cup 2010 south africa oyununda mevcut.

insanlar fifaya biraz önyargıyla bakıyorlar.

Batuhan Sarıoğlu dedi ki...

Yalnız şu hareketleri çözünce paylaş Çağlar. Ben yapamadım daha bu hareket işini. İngilizce menüden sonra, Türkçe menüyü anlamak daha zor geliyor, karman çorman herşey. Ama tespitlerinin hepsine katılmaktayım. Ben de aynı düşünüyorum.

Bir de yazmamışsın ama, oyun hızını +2'ye getirmeyi dene, getirmediysen, bence daha keyifli oluyor. :)

Christa dedi ki...

mest oldum resmen oyun harika olmuş. işallah fullü hemen çıkar da indiririz

Çağlar dedi ki...

@Adsız,
Evet, Fifa'ya karşı önyargılı olduğum doğru. Aslında saygı duyuyorum. Ama şöyle de bir gerçek var, Fifa PC'de hiçbir zaman konsoldaki gibi yapılmadı. Ben de yalnızca PC oyuncusuyum ne yazık ki..

Egemen dedi ki...

Pes'in torrent linkini vereyim, oldukça hızlı.

http://isohunt.com/download/213325945/pes+demo.torrent

Enes dedi ki...

FIFA11 bu sene next gen PC'de, açtım oynadım harika olmuş. Benzetmeyi mağzur görün ama sonra PES 2011 demoyu açınca attan inip eşeğe binmiş gibi oluyor insan... Ateri oyunu gibi kalıyor.

Bu arada ne yazık ki PES fanlarının KONAMI ne yapsa (ki en büyük pay WE3'dedir halen) peşin yargıyla "süper olmuş" dediğini düşünüyorum genellikle... "Geçen sene çok kötü bir oyun yaptık" diyor adamlar ve oyunu tamamı ile değiştiriyorlar. önüp bakıyorum mesela Çağlar geçen sene de (http://caglaryildiz.blogspot.com/2009/09/inceleme-pes-2010-demo.html) beğenmiş oyunu... Yani tamamı ile değişmiş bir oyun var ortada, ikisi birden nasıl beğenilebilir anlayamıyorum.

Yazıdan bağımsız olarak, çalımların otomatik olarak analoglara atandığı bir oyun için halen "simulasyon" kelimesinin kullanışını da anlayamıyorum. PES artık arcade, gerçek hayattan bağımsız bir oyun olmuştur bana kalırsa...

Paul Pierce dedi ki...

@Enes

çalımların analoglara atanma konusunda sana katılmıyorum.Sonuçta herkes joystick'le oynamıyor.Klavyede de çalımların ne kadar zor yapıldığını biliyorsundur herhalde ??Konami klavye ile oynayanları da düşünmüş.