11 Eylül 2010 Cumartesi

Türkler de Hamburger yapabilirmiş!



Hamburger denen yüzyılın icadını bizle tanıştıran Amerikalılar olmuştu önce McDonald's, sonra Burger King ile. Kimisine göre Mc, kimisine göre BK daha iyi yapıyordu, bence BK. Ama gerçek şu ki ülkede başka hamburger yapabilen de yoktu. Sağda solda büfeler, sandviççiler "hamburger" adı altında saçma, dondurulmuş, incecik, köftemsi şeyleri yapıyordu ama, bir şeye benzediği yoktu ne yazık ki. Burger Turk adında, aynı Burger King amblemi ve renklerini kullanan bir mekan var, öğrendim ki bir çok ilde varmış, bir kez de deneme şansım oldu ama çok iç açıcı bulmamıştım. Büfe hamburgerinden çok daha iyi elbette ama Burger King'in yanından bile geçmiyordu. Geçenlerde duyduğum bir mekan ismiyle sarsıldım. Dükkan Burger. Evet mekanın ismi bu. İnanılmaz güzel hamburger yaptıklarını duyup, İstanbul'da neredeyse 10 şubesi olup, İzmir'de hiç olmadığını duyunca yıkılmıştım. Ancak daha sonra öğrendim ki Çeşme'de varmış bir şubeleri. Atladım motora, doldurdum depoyu, bastım Çeşme'ye. Alaçatı'nın en ucube yerinde, ara ara öldüm, sırf ararken ekstradan 20 lira benzin yakmışımdır. Ama bir şekilde buldum.

Evet, işte bu! Adamlar yapmış. Diğer burgerlerle kıyaslamaya girmek yerine, hala damağımda olan tadını hayal etmekle yetiniyorum. Çünkü sıradan bir hamburger değil adamların yaptıkları, farklı bir şey, özel bir lezzet. Etleri inanılmaz kaliteli. Sipariş ettiğim Dükkanburger Menü'de (aşağıdaki resim) 200 gr köfte, soğan, peynir ve dana bacon bulunuyor. Aşçı arkadaşlarımız, ızgara üzerinde pişen et tam kıvamındayken ortadan ikiye bölüyor, iki tarafını da dağlıyor ve hamburger resimde görüldüğü gibi iki parça şeklinde servis ediliyor. Böylece etin ihtişamı daha net şekilde gözler önüne seriliyor. Karışık sandviç kalınlığındaki ekmeği ısırdığınıza, dana bacon ile güçlerini birleştirmiş, yumuşacık köfte öyle sarsıcı bir lezzet sinyalı salgılıyor ki beyninize, bir süre sarhoş oturmanıza sebebiyet verebiliyor. Ayrıca satır köfte, biftek burger, sosisli, köfte ekmek gibi farklı seçeneklerin dışında; dana bacon, acı sos gibi baştan çıkarıcı eklentileri de mevcut isteğe göre.

Ve bir patates kızartması yapıyorlar.. Nasıl beceriyorlar bilmiyorum ama, öyle fresh kızartmalar gibi tatsız tutsuz, lastik gibi değil. Anne kızartması gibi, yumuşacık ve gerçekten patates kızartması tadını alıyorsunuz. Çok etkileyici.


Fiyat? İşte o birazcık tuzlu. Diğer ürünleri hatırlamıyorum ama resimdeki bacon'lı burger, tek başına 20 TL. Yanında 5'er TL'lik kola ve patates ile birlikte toplam 30 kağıt bayıldım. Bir o kadar da benzin parası girdi, geçmiş olsun, giren girdi yani. Ama her güzelin bir kusuru olurmuş.

Hamburger köftelerimizi, İzmit'teki çiftliğimizde doğal şartlarda yetiştirdiğimiz "düve" (genç dişi sığır) etinden hazırlıyoruz. İçinde tek çekilmiş %100 kıyma, tuz ve karabiber bulunur.
Ekmeklerimizi günlük olarak kendi mutfağımızda pişiriyoruz.
Tüm burger çeşitlerimiz "orta" pişirilir. Bu sayede et daha sulu ve lezzetli olur. Etinizin daha fazla ya da daha az pişmesini istiyorsanız, lütfen sipariş sırasında belirtiniz.

Gittikten sonra internette, sözlüklerde falan birazcık araştırınca kendimi baya cahil hissettim hatta. Ben daha yeni öğrenip mekana "keşif" muamelesi yaparken, millet mekan hakkında tartışmalara girmiş, çıkmış. Neyse, geç de olsa öğrenmiş oldum. Tuttum burayı. Fiyatı BK ve Mc'a oranla çok yüksek olsa da, Çeşme buraya 45 dakika, mekana ulaşmasıyla beraber 1 buçuk saate yakın olsa da, zaman zaman gözü karartıp gidilebilecek bir yer.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

hoca sen nasıl tasvir yapıyosun öyle yaa ağzımın suyu aktı yemin ediyom yuhh

Cassy dedi ki...

adam gurme beyler :)

Enes dedi ki...

Fiyatı görene kadar 'helal olsun' dedim lakin bu iş biraz da kullanılan malzemenin fiyata yansıyışı...

5 liraya büfeden, sandviççilerden yenilen hamburgere bu yüzden kötü demek pek de mantıklı olmaz. "Bir hamburger yapalım, maliyeti 10 lira olsun, satışı 20 lira" diye düşünseler onlar da belki bu denli kaliteli bir hamburger yapabilirler. Firma stratejisi işte...

Paul Pierce dedi ki...

valla ben böyle anlatım görmedim :) gece okurken ağzımın suları aktı resmen..

Major dedi ki...

olm ıslak hamburger olayı var hani gayet türk işi değil mi?

Çağlar dedi ki...

Islak hamburger hiç yemedim bilmiyorum vallahi ne yalan söyliyeyim...

Major dedi ki...

dene o zaman en kısa zamanda, onla ilgili de bir post atarsın artık.. her büfede vardır ama güzel yapanından bulmak lazım tabii.. izmir'de neresi iyidir bilemeyeceğim artık..

Frag dedi ki...

hocam altı üstü bir hamburger yemişşsin gece gece aşerdin senin yüzünden yaaa :)

Mehmet Dinler dedi ki...

Çağlar, Bornova'da Ohannesburger var. Duymamış, görmemiş, gitmemiş olamazsın :) Hamburgerleri, patates kızartmaları ve soslarıyla inanılmaz bir yer.

Çağlar dedi ki...

Çok önünden geçtim ama denemeye cesaret edemedim. Güzel diyenler vardı aslında. O kadar iyi midir? Öyleyse hemen deneyelim.

ucyuzbesyuz dedi ki...

ağzımın suyu aktı resmen :)

Utku Ozan ÇANKAYA dedi ki...

Ohannesburger kesinlikle çok başarılı. Tadını beğenirsin ya da beğenmezsin ama kesinlikle tadını hatırlarsın. Farklı bir lezzet oluşturmuşlar ve hem hizmeti he de servisi bildim bileli bozmadan devam ettiriyorlar. Baharatlı patates kızartmaları ise 10 numara. Tek eksikleri ise o tatsız tuzsuz soğan halkaları

CaRtMaNtR dedi ki...

Şu Dükkan Burger'in methini duysamda ocakbaşı kültüründe yetişmiş bendeniz etin pişkinliğinden kıllanmakta :)

Islak Hamburgere gelecek olursak. Bu mereti iyi yapan iki yer var biri Kızılkayalar ki en iyisidir diğeride Bambi Büfe. Bunlarından en iyi yapan şubeleri Taksim meydandır.

O ufak porsiyon hamburgerlerin ekmekleri dahil her tarafı sosa bulanmışken birde içine bol mayonez sıkılırsa rahat rahat aç karna 5 tane yenir.