13 Eylül 2010 Pazartesi

Referandum


Yıllar önce ne kadar kızmıştı millet Aysun Kayacı'ya. Şimdi sahil kentleriyle, cahil kentlerindeki oy orantısızlığına bakıyorsun ve... Meğer dağdaki çobanın oyuyla seninkinin bir olması ne kadar acıymış değil mi?


Ekleme (14.09.2010): Gelen yorumlar üzerine açıklama yapma ihtiyacı hissettim. Arkadaşlar, ben CHP'yi veya herhangi bir X partiyi savunmuyorum. Dolayısıyla onların yaptıklarının doğru veya yanlış oluşunu da.. Yorumlarda 'Sheldon Cooper' nickli arkadaşımın dediği gibi bunu anlatmak gerek. Çobana da, mühendise de neye oy vereceğini anlatmak gerek önce. Zaten ülkede şu anda arkasında durulabilecek bir parti de yok ne yazık ki. Hepsi birbirinden beter.

Lakin, nasıl genel seçimde veya siyasi herhangi bir tartışmada inandığım şeyler uğruna bir şeylere tepki gösterdiysem bunda da aynı şeyi yapıyorum. Derdim spesifik olarak çobanla veya doğu/batı kesimiyle falan da değil zaten. Bir sürü de Doğulu sevdiğim insan da vardır çevremde. Benim derdim neye oy verdiğini bilmeyen memleketlimle, gördüğünü yorumlayamayan memleketlimle, balık hafızalı, kolay kandırılabilen memleketlimle. Aysun Kayacı belki gerçek anlamda söyledi ama benim bahsettiğim "çoban" kavramı yukarıda dile getirdiğim üzere bir metafordan ibarettir.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

şimdiye referandum hk. kadar duyduuğum en güzel yorum.

Cassy dedi ki...

Devlet Bahçeli açıklama yapıcakmış yeni bir formül bekliyorum kendisinden.

Armando dedi ki...

1970."türk milleti gariptir
her lafı kaldırmaz
ibne dersin kızar da
sikersin aldırmaz"

neyzen tevfik

Lord-1 dedi ki...

O zaman da Aysun Kayacıya hak vermiştim ve birçok insan benle bu konuda tartışmıştı. Tekrar söylüyorum kadın haklıydı beyler.

Berkant dedi ki...

Her ülke hakettiği gibi yönetilir. Bu kadar afedersiniz ama ahmağın olduğu bir toplumda , sürekli 3 er çocuk yapılması öğütlenen ve bunu gerçekleştirenlerin eee napalım allaaah verdi mantığıyla bakanların yaşadığı bu toplumda biz daha çoook kötü senaryolar yaşarız..

Xscape dedi ki...

bi siz akillisiniz deil mi bu toplumda? coban, ciftci, koylu. olmasin bunlar hic, cahiller ne olsa, oy kullanmasanlar ne guzel olur hersey deil mi ? M.Kemal de "Koylu milletin efendisidir" lafini sirf onlara gaz vermek icin soylemis zaten. size cobanlar arasindan cikmis bir isim vereyim, ne kadar uzak olsanizda bu mevzuya. dunya uzerinde oyle veya boyle en cok insanin hayatini etkilemis sahis kimdir ? bana gore olumlu manada, size gore olumsuz manada olabilir, ama bu muazzam bir sey oldugu gercegini degistirmez. neyse tahmin etmesi zor olmasa gerek, soylemek istedigim sey de sudurki cobanlik yapmistir o kisi. bu aptal sarisin bu lafi dediginde cevap vermek gereksizdi, ama sizin gibi sozum ona iyi egitim almis genclerin bu "bimbo" ile ayni fikri paylasmasi sadece garip. siyasi gorusun ne olursa olsun, saygi duyarim, ama insanlari asagilamayin, kendiniz kucuk dusuyorsunuz.

Major dedi ki...

din ile siyasetin aynı etiketi paylaşması ironik olmuş..

Çağlar dedi ki...

@Kaan,
Zaten kırk yılda bir yazdığım için o konularda, ikisini tek bir etikette birleştirdim, ayırmadım. Yoksa tabii ki alakasız ve bambaşka şeyler olduğunun farkındayım :)

@Xscape,
Üzgünüm, bir tek örnekle ne yazık ki olmuyor bu işler. Şanlıurfa'dan veya Van'dan veya Ağrı'dan %95 Evet çıkıp de Ege kısmından %75'lerde Hayır oyu çıkan şehirlerin olmasını ya da tüm kırsal kesimlerde net şekilde AKP'nin domine ediyor oluşunu sen nasıl açıklarsın bilmiyorum, ama ben böyle açıklıyorum.

temel reis dedi ki...

Aysun'un tek savunulacak tarafı bu ülkede hiçbirşeyden haberi olmadan sandığa koşan yüzbinler belki de milyonlar var. Ama bu durum sahil kentleri için de geçerli "cahil" kentler için de. Anadolu insanını cahil görmek ayıptır yapmayın.

Fergie Bryan dedi ki...

yahu evet birşey bilmeden sandığa koşan milyonlar var da bilip koşsalar ne değişecek peki bunu açıklayın madem bir zahmet. zaten doğu kesiminde sandığa gitme oranı ortalama %45-50. adamların yarısından çoğu oy vermemiş bile. oy verseler veya vermeseler ne değişecek? oylarda değişim mi olacak? zaten referandum için oy verenlerin yarısından çoğunun nereye oy verdiğinden haberi yoktu ki. akp ve akp karşıtı olanlar olarak ikiye ayrıldı oylar. tabi hadep yani dtp yani bdp'ciler de akp lehine oy verdiler. e ülkenin yarısından çoğu akp'ci olunca, doğu'yu da komple arkalarına alınca sonuç böyle oldu.

Mehmet Dinler dedi ki...

Demokrasi her zaman bunu gerektirir, azınlığın çoğunluğa boyun eğmesidir demokrasi. Ve demokrasi de herkes oy kullanma hakkına sahiptir.

Dağdaki çoban partisi akp'dir diye tayyip'in yüzü suyu hürmetine o oyu atıyor diye, "Çoban işte cahil" diyemezsin. Eğer o adamın bilmediğini düşünüyorsan gidip ona anlatacaksın. Evetçi kesin kendi yüzleri için oy isterken, hayırcı parti liderleri bütün mitingleri "gömlek-villa" tartışmasıyla yedi durdu.

Eğer adama gidip de sana göre neyin doğru olduğunu anlatamayacaksan, adama cahil demeye de hakkın yok.

Ben evetçi kesimin arasında biri değilim, bilakis buna karşı çıkan bir insanım. Ama Çağlar, söylediğin şey sosyal sınıf ayrımına kadar gider ki o da ortaçağ'da kaldı.

Çağlar dedi ki...

@Sheldon Cooper,
Güzel açıklamışsın olayı, aslında olay ilk 3 paragrafta yazdığın üzere bundan ibaret dediğin gibi.

Zaten ben CHP'yi veya herhangi bir X partiyi savunmuyorum. Dolayısıyla onların yaptıklarının doğru veya yanlış oluşunu da.. Dediğin gibi bunu anlatmak gerek. Çobana da, mühendise de neye oy vereceğini anlatmak gerek önce. Zaten ülkede şu anda arkasında durulabilecek bir parti de yok ne yazık ki. Hepsi birbirinden beter.

Lakin, nasıl genel seçimde veya siyasi herhangi bir tartışmada inandığım şeyler uğruna bir şeylere tepki gösterdiysem bunda da aynı şeyi yapıyorum. Derdim spesifik olarak çobanla veya doğu/batı kesimiyle falan da değil zaten. Bir sürü de Doğulu sevdiğim insan da vardır çevremde. Benim derdim neye oy verdiğini bilmeyen memleketlimle, gördüğünü yorumlayamayan memleketlimle, balık hafızalı, kolay kandırılabilen memleketlimle. Aysun Kayacı belki gerçek anlamda söyledi ama benim bahsettiğim "çoban" kavramı yukarıda dile getirdiğim üzere bir metafordan ibarettir.

Christa dedi ki...

ben o kadar yumuşak düşünmüyorum direkt aysun kayacı gibi düşünüyorum. yine de çağlar son noktayı koymuş.