17 Temmuz 2009 Cuma

Antu.com


Bu site hakkında yazacaklarım valla billa objektiftir. Hatta yazmadan çok önce süregelen, birçok farklı takım taraflarlarının ve aklı başında Fenerli tanıdıkların da düşünce konusunda onayının alınmışlığı vardır. Fenerli ve Antucu arkadaşlar alınmasın ama, tam anlamıyla çocuk parkına dönmüş ve Fenerbahçe mastürbasyon sitesi haline bürünmüş bir sitedir Antu, yaklaşık 2 senedir.

Yani o kadar mastürbatör tiplerin ağırlığı olan bir site ki, aklı başında yorum görmek için cidden siteyi çok sıkı takip etmek gerekir. Ben açıkçası, futbolla alakasız bir nickle üyeyim, arada okuyorum ama hiçbir şey yazmışlığım yok. Ki bu konuda "seni geren ne?" tipi eleştriler için söyleyeyim; Hangi fikri savunuyorsanız savunun, karşı tarafın da neler düşündüğünü, nasıl bir yapıda olduğunu bilmelisiniz. Eğer solcu siyasi görüşteysen, önce bir sağcıların ne olduğunu tam olarak anlamalısın. Eğer ateist isen, önce bence kutsal kitapların hepsini bir okumalısın mesela. Bu da onun gibi bir şeydir, benim nazarımda.

Site, Fenerbahçe tartışmak için değil, Galatasaray kötülemek için varolmaktadır. Öyle ki, GS forumlarından daha fazla GS haberi ve dedikodusu bulunmaktadır. Her GS haberi başlığında mütemadiyen dalga geçilir. Keita'nın adı Seydou olmadığı için çakmadır, Kewell sakattır, Baros kazmadır. Online sayısına bağlı olarak site ziyaretçilere otomatik kapanır, otomatik olarak yazılara imla hataları eklenir, otomatik olarak moderasyonun tamamı ve üyelerin %99'u dünyada görüp görebileceğiniz en gerizekalı insanlar gibi hareket etmeye başlarlar. Ayrıca bu sitede Galatasaray'a Galatasaray, Beşiktaş'a Beşiktaş demek yasaktır efendim. 6s ve 8taş kelimelerini kullanacaksınız.

GS-Hamburg maçı oynanırken, maç başlığında Hamurg için "canlanın ulan‚ haydi kupayı önemsemiyorsunuz, bari okul baskınında ölen çocuklar için oynayın!" gibi inanılması güç, moderatör onaylı mesajları içeren bir sitedir. GS'ın 2 senedir yaptığı ünlü transferlerde, nasıl oyuncuların ikna edildiğini, GS gibi çapulcu, beş kuruşsuz bir takımın bu adamları nasıl alabildiğini çözmeye çalışan dedektifleri vardır forumda. En son Keita'nın alması üzerine, Haldun Üstünel için "Bence adam zenci buldu mu açıyo kuyunun ağzını, veriyor" içerikli bir başka moderatör onaylı mesaj bulunmaktadır. Dedim ya efendim, sadece saçma üyeler değil, sitenin aşçısından amirine herkes aynı psikolojidedir malesef. Ayrıca bu site, böyle bir başlık gördü: "Michael Jackson, cennete mi gitti?"


Forumu geçiyorum, hadi onlar üyelerdir diyorum. Sitenin hazırlayıcıları da aynı. Giriş sayfasında sürekli rakip takımları yeren, taşak geçen flash'lar, resimler bulunur. Topuz olayından sonra "Beşiktaş'ın duruşuna, Fenerbahçe vuruşu" flashları , bir GS zaferinden sonra "Acıttı mı cicim?" başlıkları... Yukarı resimdeki "inanılması güç" giriş resmi de bir zamanlar Antu'dan..

Basında dahi "Fenerbahçe'nin Kalesi" adı altında benimsenmiş bu sitenin, bu acınası hali gerçekten varolan noktayı sorgulanır hale getirmiştir. İkinci paragrafın devamı niteliğinde olacak ama "Antu'ya Fenerli'den çok GS'li, BJK'li giriyor" yerişi bence bu yapıda bir forum için gayet doğaldır. İnsanlar mutlaka ki bazı durumlarda rakip tarafın düşüncelerini merak eder. Bir de site böyle bir yapıda olunca, ister istemez rakip taraftarlarla dolup taşıyor tabii. Bundan daha doğal bir şey yok bence.

10 yorum:

TrueBlue dedi ki...

az önce bu elemanlar bizim Galatasaray sitesine falan saldırıda bulunmuşlar. 5-10 kişilik bir grup girip saçma sapan konular, küfürler, laflar vs vs. Tabi direk temizlendi ama komik geldi bana. Biz orta 1'de yapardık bunu. net'e ilk girdiğimizde birinin msnini hacklemeye çalışmalar, beleşten kurulan foruma girip laf atmalar falan. Komik insanlar vesselam.

Cassy dedi ki...

malesef aynen öyle loser tiplerle dolu bir site antu. fenerbahçe taraftarının bu kadar mal olduğuna inanmak istemiyorum. fenerlilerin zekası en geri olanları toplanmış olmalı buraya. umarım öyledir yani.

Cassy dedi ki...

double post olacak ama ayrıca sitedeki normal yazılarında ve haberlerinde bir sürü imla ve dil bilgisi hatası bulunur genelde. bununla da ünlüdür.

Volvox dedi ki...

Yazı süper olmuş doğru söze ne denir ki.
Balık baştan kokması sözünün tam karşılığı bu sitedir.

Major dedi ki...

fanatik taraftar sitesi. hayır girerken beklenti nedir ki. entellektüel yazılar ya da galatasaray'ı öven yazılar mı bekliyorsunuz.

gs sitesine saldırı konusuna gelince bu taraftar sitesilerin olağan şeyler antu'ya da bjklılar toplanıp gayfb muhabbetlerini sıkca yapmışlardı.

cassy ne demeye çalışıyor pek anlamadım. "fenerlilerin zekası en geri olanları toplanmış olmalı buraya. umarım öyledir yani." diyerek neyi kanıtlamaya çalışıyorsun. bir insanın tuttuğu takım onun zekasını mı belirler, nereye kadar fanatiklik yuh artık..

bazılarımız maalesef şu taraftarlık olayını çok ciddiye alıyor. keyifle okunan bir sürü blogun yorumlarında var böyle tipler.

neyse antu'da bir duyum başlıkları vardır orası efsanedir. "çok güvenilir kaynaktan duyum aldım komşumuzun, almanya'ya giden fenerium'da çalışan kuzeninin dediğine göre, ki komşumuz çok güvenilir bir insandır.." tarzı duyumlar var.

sadece eğlenceliktir. arada kötü sonuçlardan sonra bakarım taraftar tepkilerine. ciddiye alınmamalıdır antu. ya da ciddiye alınacaksa tribunlerdeki küfürler gibi alınmalıdır. taraftar sitesinin son derece taraflı olması doğaldır nasıl ben bir galatasaray taraftar sitesindeki yorumlardan rahatsız oluyorsam bir galatasaraylının da antudan son derece rahatsız olması doğaldır.

ben galatasaraylı olsam girmem mesela antuya..

PIERREMANU dedi ki...

"Ağzı olan konuşuyor" temelli post.

Çağlar dedi ki...

Elbet hiçbir taraftar sitesi objektif değildir, hepsi taraflıdır doğal olarak ama ben GS'ın da, Beşiktaş'ın da bir sürü taraftar sitesini gezerim, malesef bu kadar ileri düzeyini görmedim. Şahsi düşüncemdir, diğer gözlemlerimi yazıda belirttim zaten. Tartışma yapmak gibi bir niyetim yoktur.

Major dedi ki...

Ya Çağlar kusura bakma tartışma çıkaracak gibi algıladıysan yorumumu. Son iki yorumum farklı yerlere çekilebiliyor sadece düşüncelerimi belirttim. Olacak tabi o kadar sen Galatasaraylısın ben Fenerli sonuçta..

Çağlar dedi ki...

Yok yorumunu öyle algıladığımdan değil de, sen yazı için bişey söylemişsin, ben de üzerine ona cevap verince, tartışma ortamı oluşabilir diye belirttim.

Eren dedi ki...

Çağlar,
sarilacicubuklu yada lacisari gibi taraftar sitelerine girersen böyle şeylerle karşılaşmazsın. Orası Türkiye'nin en çok üyeye sahip forumlarından birisi, milyonlarca tip insan var ve bu yüzden fanatikliğin dozu artıyor. Yani senin bunları yazarken objektif yazdım demene gerek yok, sana çok garip gelmesi doğaldır.