13 Temmuz 2009 Pazartesi

Galatasaray Ön İnceleme 2009


Yapılan hazırlık maçlarının hiçbirinde tatmin edici bir oyun veya skor göremedik tabii ama bunun bir şey ifade ettiğini de düşünmüyorum. 2 kolay rakibi 1'er golle yenip, Leverkusen karşısında ezici bir oyuna mağruz kalarak 1-0 yenildi Galatasaray. Ama ben hazırlık maçlarında her zaman için takımın yenilmesini yeğlerim. Galibiyet ve gol sevinçleri, yerine göre tüm kötü şeylerin, eksik yönlerin üstünü örtebiliyor. Ancak maçtan mutsuz ve mağlup ayrılırsa takım, ilerde bu hataların tekrarlanmaması için hem teknik ekip, hem topçular daha dikkatli olacaktır. Hazırlık maçları takımın durumunu görme ve oyunların şekillenme maçları olduğundan, gelen mağlubiyetlerden sonra takım eksiklerini daha iyi görüp, kapatmaya çalışır. Sahada görüp beğendiklerim de oldu, beğenmediklerim de..

Beğendiklerimden başlayayım, tabii ki başta Emre Çolak denen velet. 91 doğumluymuş öğrendiğim kadarıyla, acayip bir yetenek gerçekten. Arda'nın hızlısı diyelim. Tabii henüz çok ham ama, acceleration denen ilk hızlanma ve o hızı sürdürme kabiliyeti inanılmaz. 1,68 gibi günümüz futbolunda çok kabul görmeyecek bir fiziği olsa da, eğer disiplinle üzerine gidilir ve çalışmaya devam ederse bu çocuktan adam olacaktır mutlaka. İkinci olarak tabii ki Uğur Uçar. Hele şükür döndü. Kazma Sabri'nin kazma ortalarından kurtuluruz diye ümit ediyorum. Herifin 4-5 kere dribling üzerinden ortasına denk geldim Bayer maçında, gerçekten bu adam orta açmayı biliyor. Çok mühim bir özellik. 4-3-3'te kesinlikle vermeyecektir yerini bence. Diğer taraftan Linderoth da çok sağlam döndü diyorlar, hiç izlemedim ama.. Yaser'i de beğendim. Geçen sezon pek görmediğimiz bir özelliği olan adam eksiltme özelliğini de gösterdi, güzel oldu. Bolca denenen farklı oyunculardan, bir de Erhan, ara ara rotasyona girebilir belki. Gerisi de yaşı tutan paf'a gönderilir, tutmayanla yollar ayrılır..

Bunların dışında Riijkard'ın topu ayakta tutma yönergesini beğendim. Top daha fazla ayakta kalsın, pas yapılsın diye kamp boyunca kalecilere degajı bile yasaklamış, ki maçlarda hep oyuna elle soktu topu kaleciler. Tabii bu kadroyla takım çok fazla başaramıyor hocanın isteğini ama, takım Keita, Arda, Kewell, Baros'lardan kurulu olduğunda başaracaktır muhtemelen. Ama hala 4-3-3 için kafamda belli bir kadro oluşturabilmiş değilim mesela. Daha doğrusu, tatmin edici bir kadro diyelim..

Leo Franco
Uğur - Gökhan - Servet - Balta
*Topal - Arda - Ayhan*
Keita - Baros - Kewell

Kağıt üzerinde, yukarıdaki tarzda birşey olacak sanırım. Ya da benim gönlümden geçen bu. Arda tabii daha bir ofansif orta saha tipinde olacak kağıtta gözükene göre... Ayhan ve Topal'ın yanlarına yıldız koydum, çünkü oranın alternatifi bol. Defansif orta saha tipinde, direkt ilk 11 oynayabilecek 5-6 adam var kafadan. Ayhan, Topal, Barış, Linderoth, Mustafa Sarp, Mehmet Güven. Bu konuda hocanın işi zor, ne yapacak bilemiyorum. Linderoth'un da harika bir kamp geçirdiği söyleniyor. İlerleyen zamanlarda belli olacak. Topal sakatlanmazsa sezon boyu oynar gibi geliyor ama, bilemiyorum. Orada çetin bir mücadele olacak gibi, umarım bu takıma olumlu yansır.



Diğer taraftan tabii Kewell'ı, Ayhan'ı, Topal'ı, Linderoth'u derken yine benzer adamlar sakatlık problemleri yaşarsa, hesaplar değişir. İdeal kadrolar oluşturulamaz, alternatiflere yönelinir falan.. Devamında ne olur bilinmez elbet.

3 gün sonra da ilk resmi maçına çıkacak takım, Tobol deplasmanında. Nasıl bir kadro çıkacağını ben de merak ediyorum. O maç değil de gelen olarak da, Frank Riijkard'ın işi gerçekten, gerçekten de çok zor.

Yeşil sahanın dışından bahsetmek gerekirse.. Kanayan yara Lincoln'e yol verilmedi isabet oldu nihayet. Lincoln iş disiplini 0 (sıfır) olan birisi. Taraftar ne olursa olsun "Lincooollnn Lincoooollnn" diye bağırdı, destek verdi. Ama Lincoln en ufak bir şeyi çok büyük sorun haline getirdi. Gözüken o ki başına gelebilecek her şeyi kabul etmiş durumda. Bu dakikadan sonra Galatasaray formasını zaten giyemez. Yaşı da gelmiş 30'a, yani kendi fişini kendisi çekti. Galatasaray'ın yapabileceği bir şey yok artık.

Bilgi: Fenerbahçe taraftarı sanmasın ki sadece Cimbom yazacağım. Çok yakın zamanda bir de Fenerbahçe ön incelemesi gelecek.

Arşiv: Galatasaray Ön İnceleme 2008

Hiç yorum yok: